Jonanta Skrevet 11. februar 2018 Del Skrevet 11. februar 2018 Hei folkens! Jeg kjøpte akkurat en Partner SB 300 brukt. Den er en relativt stor snøfreser på 11hk, ca 10 år gammel og uten særlige slitemerker, ser rett og slett ganske ny ut. Jeg har imidlertid oppdaget at det er endel slark foran i freser akselen. Jeg kan bevege noen cm opp og ned, akkurat som om akslingen er brukket inni gearhuset. Er dette normalt? Ellers er bryteboltene temmelig løse, men festa med låsemuttere, så de detter ikke av. Men dette er jo med på å lage enda mere slark. Er det ikke en god ide å tighte disse? Er det noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. februar 2018 Del Skrevet 11. februar 2018 Bryteboltene skal være slakke, de er ment å knekke ved motstand. De skal bare settes til for hand så hardt at du akkurat kjenner motstand. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Såfremt gitboksen ikke har oppheng så er slarke i girboksen vanlig. De spenner seg normalt opp ved belastning og har innebygget thrustlager som tar seg av dette når innmaterskruene møter motstand. Lenke til kommentar
Jonanta Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Takk for svar! Da satser jeg på at allt er i orden. Ingen oppheng på gearboksen, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå