Gå til innhold

Hvilken av disse to bærbare er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batterilevetid er ikke det viktigste, kommer til å stå for det meste på kontoret. 

Har også sett på denne: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP15CB084NO/hp-pavilion-power-15-cb084no-15-6-barbar-pc-sort 

Den skal være på tilbud denne uken til 6495 i Oslo, og kan muligens strekke meg prismessig, hvis den er veldig mye bedre.

Hva tenker dere? 

Endret av SB-triiP
Lenke til kommentar

Batterilevetid er ikke det viktigste, kommer til å stå for det meste på kontoret. 

Har også sett på denne: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP15CB084NO/hp-pavilion-power-15-cb084no-15-6-barbar-pc-sort 

Den skal være på tilbud denne uken til 6495 i Oslo, og kan muligens strekke meg prismessig, hvis den er veldig mye bedre.

Hva tenker dere? 

Ser det står 7495 på linken, hvor så du at den kom til å selges for tusenlappen mindre?

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig må man opp i 15.000-20.000 for å få noe fornuftig på laptop-fronten. Jeg ville gått for quad core i5 eller i7; skjermkort ikke viktig om man ikke skal spille (da funker GPU i i5/i7 fint). Minimum 8GB; helst 16GB og noe annet enn SSD disk er bortkastet. Det billige som leverer dette har somregel spart på skjerm og/eller batteri. Begge deler er like irriterende uansett om man ikke bruker maskinen frakoblet mye. De få gangene du har behov forå å bruke den frakoblet merkes dette godt. Eller så er de bygget som en stor tung boks; som ødelegger hele bærbarkonseptet; design blir også alltid bedre om man går litt opp i pris (både utseendemessig og kvalitetsmessig).

Modeller som har støtte for dockingstasjon bør også vurderes om den skal brukes mest på 1 sted. Riktignok har de fleste dessverre gått mer og mer over til å droppe dockingstasjon; og heller bruke en boks med alle koblinger og en kabel til laptop (dette gjør både Dell, Apple og andre - synes det er langt mer praktisk med dockingstasjon man bare setter laptop oppi).

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gå for den med i3. Plenty med krefter til ditt enkle bruk. Bruke unødvendig med penger på prosessor kraft du ikke benytter eller gpu er jo bare tull. Slik du beskriver det virker det ikke som du trenger noe videre minne eller krefter så i3 med 6gb holder i massevis.

Ikke bli overrasket dersom du går tom for minne dersom du begynner på tyngre oppgaver.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg tror man kan argumentere mange ganger for hvorfor det er bedre å gå for en som koster noen lapper mer.

Samtidig må jeg tenke hva den hovedsakelig skal brukes til, og det høres ut som at de er mer enn gode nok de jeg først har kommet med som koster 5500,- ca. 

Denne her fra Power er også annonsert i dag: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/asus-vivobook-max-r541ua-dm986t-156/p-504581/%C2%A0/

Den har en i5 prosessor og en SSD harddisk på 256GB, og er vel da kanskje bedre å gå for, enn Swift 3 som jeg tidligere har linket til mtp. pris? 

Endret av SB-triiP
Lenke til kommentar

Sikkert en helt grei maskin til formålet ditt så lenge programmene du skal bruke ikke har høye maskinvarekrav. Maskinen er både litt billigere og kjappere enn de i førstepost. Det er i all hovedsak SSD du vil merke mest til i opplevd hastighet for ditt bruk.

Husk at maskinen pager minne ned til SSD ved behov om det skulle oppstå, og derfor vil den neppe virke spesielt treg p.g.a 4 GB minne. Å page ca en halv gigabyte tar vel rundt 1 sekund med sekvensiel skriving på en SATA-SSD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...