CookieY Skrevet 11. februar 2018 Del Skrevet 11. februar 2018 God kveld, som tittelen sier er jeg på jakt etter en laptop som er lett å ta med seg når jeg skal på jobb og er ute og reiser, har vært å kikket rundt på nettet, men er litt vanskeligt å finne en laptop som er 14" og har dedikert GPU til en ok pris. Er på jobb ca 6 mnd i året og derfor ville det være greit med en pc som er lett å ta med seg og faktisk kan brukes til enkel spilling i from av tidsfordriv, trenger ikke noe som skal dra AAA tittler, men generellt tidsfordriv ombord. Har sett på følgende modeller som frister Lenovo ThinkPad E480 - Radeon RX550 Lenovo ThinkPad A475 - Radeon R7 Lenovo ideaPad 720s - GeForce 940MX Har også sitt på finn.no og ebay da etter modellene til Razer for å se om det er noe som dukker opp til en ok penge. Er det noen som har forslag tips etc?? Eneste jeg stiller som krav er at den ikke er større enn 14", Dedikert GPU og 8GB RAM som krav Takker for alle som kan bidra med noen tips og hjelp Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Hva du en gjør styr unna Asus Zenbook med GT 940m en slik tynn laptop har jeg hørt fra elkjøp\power ikke tåler heftig gaming siden den har alt for dårlig kjøleløsning og er for tynn. Den vil slå seg av eller klokkes ned garantert. Så er mange disse tynne laptopene ikke mulig å oppgradere ram\SSD disk senere. Da alt er loddet på hovedkortet, og batterilevetiden er sikkert ikke så mye og skryte av og støyer sikkert en del. Hadde vurdert nvidia 1000 serien men det blir for vanskelig å finne. https://www.dinside.no/data/den-beste-pc-en-vi-har-testet-med-amd-prosessor/69414329#_ga=2.52801322.300000291.1518764688-2049807272.1518764688 Kunne jeg vurdert selv men er litt for stor og dårlig. Så jeg tror du må vente til sommeren kanskje? Nå er thinkpad for bedriftmarkedet så tror ikke gaming den er beregnet på. Men har muligens bedre byggkvalitet en ideaPad. Endret 16. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Ser ut som det er svært dårlig utvalg i norske butikker av laptoper med akkurat 14".Kan jeg spørre hvorfor akkurat kun 14"?13.3" eller 15.6" har du langt flere valg å velge mellom, men selsvagt dersom du MÅ ha akkurat 14" så er det ikke så mye å gjøre med det. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) 13,3" er vel i3 6100u og ligdene som er noe å vurdere med Intel HD620 eller bedre. Tror du må regne med litt støy her slik intel NUC på høy belasting. Men tror de fleste HP\Acer maskinene har dårlig batterilevetid lover 10 timer men praksis bruk med mye ytelse er nok noe annet. Det finnes 14" men ikke for gaming av det nyeste. 15,6" eller 17" er det langt flere muligheter ja men enig multicom maskinene blir litt for tunge å dra på ferie med. Har selv Sony VAIO E Series SVE med AMD HD5660m i3 3220m ikke noe særlig til gaming. Men ikke lett å finne noe som gir merkbart bedre ytelse og mindre støy. For multicom laptopene er vel bedre til gaming men man må koble til lader for best ytelse. Ellers bruker vel kun 70% eller ligdene av cpu\skjermkort i gaming. Endret 16. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå