Gå til innhold

Hvorfor brukes ordet rasisme bare én vei?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp, folkeskikk er folkeskikk, og en drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge.

Det hadde blitt oppstandelse hvis en nordmann oppførte seg like bortskjemt, ubehøvlet, ja direkte rasistisk mot en av "våre nye landsmenn",  som mange av dem gjør mot oss stadig vekk, uten at noen hever på øyenbrynet!

Men drister man seg til å svare på tiltale, ja da er de snar med å brøle "Jævla rassist!"

• Liker 5
Lenke til kommentar

Nettopp, folkeskikk er folkeskikk, og en drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge.

Det hadde blitt oppstandelse hvis en nordmann oppførte seg like bortskjemt, ubehøvlet, ja direkte rasistisk mot en av "våre nye landsmenn",  som mange av dem gjør mot oss stadig vekk, uten at noen hever på øyenbrynet!

Men drister man seg til å svare på tiltale, ja da er de snar med å brøle "Jævla rassist!"

Det er i slike stunder man forstår at de fleste mennesker inne i sin egen rase også er søppel.

Lenke til kommentar

Velkommen til realiseringen av at vårt moderne samfunn er veldig anti-hvit og at hvite burde ta grep snart for det er ingen vei tilbake om et par tiår.

Problemet er at uansett hvordan grep man tar så er man rasist. Bare det å mene at det finnes rasisme begge veier er vel rasisme.

Realiteten er at uttrykket "rasist" er kodeord for anti-hvit.

Du er rasist om du ikke frivillig lar deg og dine bli en minoritet i landet ditt.

Du er rasist om du vil bevare det hvite folk.

Du er rasist om du ønsker å fortsette den intergenerasjonelle kontrakten mellom deg og de neste generasjonene med nordmenn.

Men om dette er rasisme, er begrepet utelukkende negativt ? Slik jeg ser det, er det de som bruker ordet til å kontrollere deg og ditt folks fremtid med det som er de ekte rasistene.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Rasismedefinisjonen er uavhengig av hvilken hudfarge offeret har, og din personlige anekdote viser i prinsippet bare at du også har blitt utsatt for rasisme du også. Derfor blir det feil å hevde at ordet bare brukes én vei.

Ja, jeg mener at jeg har blitt utsatt for rasisme. Men Nei, jeg mener ikke at det er feil å hevde at ordet bare brukes én vei.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rasismedefinisjonen er uavhengig av hvilken hudfarge offeret har, og din personlige anekdote viser i prinsippet bare at du også har blitt utsatt for rasisme du også. Derfor blir det feil å hevde at ordet bare brukes én vei.

Ja, jeg mener at jeg har blitt utsatt for rasisme. Men Nei, jeg mener ikke at det er feil å hevde at ordet bare brukes én vei.

Vel, da bør du vel være glad for å vite at ordet faktisk brukes begge veier. :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, da bør du vel være glad for å vite at ordet faktisk brukes begge veier. :)
Har Dessverre aldri sett for eksempel denne overskriften:

"Norsk gutt banket opp av innvandrere med rasistisk motiv"

• Liker 2
Lenke til kommentar

I de fleste sitt hode betyr rasisme at mennesker som er lyse i huden og har vestlig bakgrunn diskriminerer mørkere mennesker med en annen kultur. Hvorfor brukes ikke ordet andre veien når det er så mye diskriminering og hat begge veier. Jeg som er fra østkanten av Oslo har faktisk sett og opplevd mere "omvendt rasisme" enn "vanlig rasisme". Men det var aldri noe tema på skolen osv. Vi som var etnisk norske måtte bare finne oss i at vi var de underdanige og måtte tåle det meste. Sånn føler jeg at det er generelt i den store verden også. Jeg synes det er på tide å fokusere på "omvendt rasisme" også.

Jeg trur du tar feil når du anntar at folk flest ser på rasisme som noe hvite driver med, og hvor svarte er offeret. Mitt inntrykk er at folk flest er veldig godt klar over at rasisme kan gå mange veier, mellom alle folkslag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Første gang jeg har hørt noen mene at rasisme mot annet enn personer med mørk hud ikke blir brakt på bane.  Følger man med på utenlandske nyhetssendinger får man høre om rasisme overalt: Afrika, Kina, Japan, Midtøsten, Sør-Amerika, you name it.  I tillegg har NRK dekket det og lokalavisene her jeg bor, så jeg har vansker med å se problemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For oss etnisk norske unge menn som har vokst opp i Oslo øst er det ingen hemmelighet at gjenger bestående av multikulturelle unge menn, jakter i flokk på etniske norske menn som de kan rane eller banke opp.

Det er heller ikke noe nytt at etniske norske kvinner daglig blir trakkasert på det groveste av innvandrere, uten annen årsak enn at de er etnisk norske kvinner som av den grunn blir ansett som «skitne horer»

Dere skulle bare visst.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Ja folk skulle bare visst

Ja det skulle dem.

Derfor pleier jeg å oppfordre de mest innvandringsliberale til å bosette seg i innvandrertette områder samt gå sene kveldsturer i noen av Europas etterhvert svært mange innvandrertette områder. Gjerne sammen med kone og døtre.

Det er liksom ikke like fristende, men berikelsen, den vil dem ha! For det er jo så synd på disse.

Det er nesten komisk å observere reaksjonen når man påpeker hykleriet og ironien ovenfor de dobbeltmoralske ute på venstresiden.

De går i «system lockdown» og vet ikke hva de skal svare. Tragikomisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå hadde jeg ikke egentlig tenkt å flytte med det første da. Men jeg ser jo at jeg er både hyklersk og dobbeltmoralsk fordi noen på et forum mener at det er det som må til for å ha rett til sine meninger..

Fantastisk argument egentlig: Flytt eller hold kjeft!

Kanskje det fungerer omvendt også?

Vi får prøve: Kan ikke dere som er slik imot innvandring bare flytte?

Eller blei det et litt dumt spørsmål kanskje?  :hmm:

Endret av Gabri3L
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå hadde jeg ikke egentlig tenkt å flytte med det første da. Men jeg ser jo at jeg er både hyklersk og dobbeltmoralsk fordi noen på et forum mener at det er det som må til for å ha rett til sine meninger..

Fantastisk argument egentlig: Flytt eller hold kjeft!

Kanskje det fungerer omvendt også?

Vi får prøve: Kan ikke dere som er slik imot innvandring bare flytte?

Eller blei det et litt dumt å spørsmål kanskje?  :hmm:

"dere som er slik imot innvandring"? Høres jo nesten ut som du kaller noen rasister her? Da har du i såfall bevist at temaet som tas opp i tråden her er realitet. Er man det minste kritisk til innvandring så er man rasist mens innvandrere kan si og gjøre hva de vil mot etnisk norske uten at det blir kalt rasisme.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...