Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

deler av ansiktet og hodet mitt blir stramt.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om noen der ute har opplevd deler av ansiktet og hodet mitt blir stramt. Dette er ubehagelig og jeg vet ikke hvordan man kan få det bort. Jeg føler meg også ofte urolig/redd i hjertet som kan være årsaken og spenningshodepine. Jeg har vært hos legen der vi kom frem at det kunne være angst, stress, tanker og depresjon jeg sliter med. Men det som jeg lurer på er hvordan man kan få bort den spenningen/stramheten i hodet og ansiktet. Jeg føler meg ofte fjern og borte, og sliter betraktelig med å fokusere. 

Anonymous poster hash: 7b945...9bb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Èn ting som er positivt med depresjon og slike ting, er at siden det er noe som forårsaker det, så går det an å løse det opp igjen. Det er altså bare jobb. Men jeg skjønner hvordan det er. Depresjon er noe som skjer over tid, så derfor kan det være vanskelig å fastslå symptomer før de virkelig gjør seg gjeldende.

Jeg anbefaler deg å skrive ned livshistorien din. Begynn jobben med å kartlegge livet ditt, og også dine næreste relasjoner, for å finne ut hva det er som forårsaker depresjonen og angsten. Du bør også finne ut hva som mangler i livet ditt, eller nærere sagt: Hva du tror du mangler.

Videre anbefaler jeg å ta en prat med fastlegen, og prøve å få til noen psykologtimer, sånn at du får opprettholdt en dialog med noen profesjonelle med taushetsplikt over tid. Dette kombinért med egenjobb med din personlige utvikling, kan jeg med stor sannsynlighet forsikre deg om at du vil føle deg mye bedre over tid. Men bare hvis du jobber med det. Det håper jeg du gjør, fordi ingen fortjener å lide av slike psykologiske lidelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Èn ting som er positivt med depresjon og slike ting, er at siden det er noe som forårsaker det, så går det an å løse det opp igjen. Det er altså bare jobb. Men jeg skjønner hvordan det er. Depresjon er noe som skjer over tid, så derfor kan det være vanskelig å fastslå symptomer før de virkelig gjør seg gjeldende.

Jeg anbefaler deg å skrive ned livshistorien din. Begynn jobben med å kartlegge livet ditt, og også dine næreste relasjoner, for å finne ut hva det er som forårsaker depresjonen og angsten. Du bør også finne ut hva som mangler i livet ditt, eller nærere sagt: Hva du tror du mangler.

Videre anbefaler jeg å ta en prat med fastlegen, og prøve å få til noen psykologtimer, sånn at du får opprettholdt en dialog med noen profesjonelle med taushetsplikt over tid. Dette kombinért med egenjobb med din personlige utvikling, kan jeg med stor sannsynlighet forsikre deg om at du vil føle deg mye bedre over tid. Men bare hvis du jobber med det. Det håper jeg du gjør, fordi ingen fortjener å lide av slike psykologiske lidelser.

Takk for gode råd! 

Lenke til kommentar

Pust rolig og tungt med magen. Tell til ti, en for hvert åndedrag, begynn på nytt igjen.

Hvor lenge vil det gå før angsten avtar?

Det kommer an på hvordan angsten arter seg for deg. Rolig, dyp pust tvinger det parasympatiske nervesystemet til å senke pulsen og roe ned.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...