Gå til innhold

lei av å være ansatt og a4 liv

Anbefalte innlegg

Hei! er en gutt på 22 år, jeg jobber som rørlegger på 6 året. Jeg syntes yrket er helt greit, men begynner å bli lei. lei av å opp klokka 6 hver morgen, slite ut kroppen fysisk for en helt ok lønn. [..] begynner å bli i tvil om jeg faktisk vil fortsette i dette yrket for alltid. [..] Samtidig vil jeg tjene mer penger, og få litt grei sparekonto [..]

Livet er jo kort, og vil leve mer. [..]

Det høres jo veldig slapt ut, men vil jobbe mindre,tjene mer og leve mer.

[..]

Hvorfor valgte du rørlegger til å begynne med?

Og er det noe annet som har forandret seg i tillegg, eller er det mest fordi det er en fysisk tung jobb?

Et vegvalg:

1. Om du fortsatt liker faget, men er lei p.g.a. av tunge løft: Da passer kanskje videreutdanning så du kan prosjektere og administrere i stedet for, og dermed få en mer avslappet og varierende hverdag i fremtiden.

2. Om du er lei alt sammen og vil vekk: Da må du rett og slett finne ut hva annet du liker å drive med. Hvilke interesser har du? Hvilke talenter har du? Hva liker du å pusle med? Er du kanskje nysgjerrig på noe helt nytt som du tror du kan like? Er det aktuelt å ta mer utdanning og eventuelt bli student?

Skal du jobbe mindre, men tjene mer og ha et bedre liv er du dessverre nødt til å bli mer unik:

Q6LTx71.jpg

Å starte eget selskap, begynne med utleie o.s.v. slik noen foreslår, er ikke akkurat ukomplisert. Interessen for hva enn det er man skal drive med er i hvertfall nødt til å være i bunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spart 170K på et halvt år.

Har prøvd å investere litt i aksjer og kommer greit ut av det, men det blir ikke helt noe å bli økonomisk uavhengig av..

Gjør dette i ti år. Gjerne utbytteaksjer hvor utbyttet reinvesteres. Det blir penger til slutt.

Den største feilen folk gjør (meg inkludert) er at de tenker for kortsiktig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...