Gå til innhold

Lydkort med lav ASIO latency

Anbefalte innlegg

Jeg har et M-Audio Keystation 88 som jeg plages med stor forsinkelse på. Altså at når jeg trykker på tangentene så kommer lyden nesten et halvt sekund senere. Selv med ASIO4All er det ikke godt nok. Så jeg tenker å kjøpe et lydkort med ASIO-støtte. Men hvor dyrt lydkort må jeg ha for å få tilnærmet realtime spilling? Det billigste ASIO-kompatible lydkortet er Asus Xonar DGX til 349 kroner. Vil det gi en behagelig lav latency? Eller må jeg opp på f.eks ESI Maya44 til 749 som skilter med 5 ms latency på USB klaviatur? Jeg trenger et integrert PCI/PCIE-kort med toslink-utgang som skal kobles til sourroundreceiver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jo nesten være noe galt med oppsettet ditt om du har rundt 500ms delay med ASIO4ALL. Du skal fint kunne forvente underkant av 50ms.

Du har nok et godt poeng. Jeg fikk nok ikke ASIO4ALL til å virke, selv om jeg installerte den. Jeg opplevde ikke noe særlig reduksjon i forsinkelsen, om enn noe som helst. Men spørsmålet mitt er fortsatt aktuelt. Vil jeg kunne slippe unna alt dette softwaremikket ved å kun investere 350 kroner i lydkort og få ordentlig lav latency (har lest at man må under 20 ms for at det skal oppleves som "ekte").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...