Gå til innhold

Kan USA bli oppdelt?

lada1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne det tenkes at USA blir delt opp i f.eks. to deler som kanskje tilsvarer partene i borgerkrigen der?

Kampsak for "Trump II" ?

Nei. Men det kan tenkes at USA blir oppdelt i flere mindre land etterhvert, som passer bedre som harmoniske stater. Ikke det at praten er så seriøs for øyeblikket, men det nevnes jo et uavhengig California.

Sørstatene i USA passer egentlig ikke særlig inn harmonisk med resten av USA heller, verken kulturelt eller politisk. Idag hvor det er stadig større strid mellom "konservative" sørstater og "liberale" øststater er det ikke umulig eller utenkelig at disse i fremtiden kan ønske å bli separert. Det er mer utenkelig at konservative sørstater vil la seg dra med i en endeløs hippiestat som overhode ikke er i harmoni med fortiden eller verdiene til store deler av samfunnet.

Jeg tenker en regnbuestat hvor man finansierer kjønnsoperasjoner og gir blaffen i familien, samtidig som man glorifiserer et samfunn uten familie og uten normer & verdier. En annen del av samfunnet som vil bli problematisk er et teknokrati som ikke forholder seg til grunnloven, noe sørstatene neppe vil fortsette å akseptere. Sørstatene er mer anlagt til familiepolitikk, grunnloven og slike ting, mens hippiestatene i øst lar alt av tradisjoner fly til helvete mens de lar en stadig mer byråkratisk stat overta, en stat som i tillegg gir blaffen i en grunnlov som de i sør holder så kjær.

Jeg snakker ofte om en mulig borgerkrig i USA, grunnet en stadig mer ekstrem polarisering i samfunnet. En slik borgerkrig kan muligens bli unngått om landet deler seg i f.eks 3-4 mindre land.

California, sørstatene, sentralstatene og hippiestatene (øst og nordvest). Alle kunne ha fungert som egne mer homogeniserte land med større intern harmoni. En ny Union kan gjøre at slik stater fortsatt kan samarbeide og delta i en og samme stat, selv om de juridisk sett er forskjellige land/stater.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk snakker om Texas hele veien, og med en slags negativ antyden eller tone. Texas er jo en flott stat med en særegen kultur, i motsetning til alle som har solgt ut kulturen sin til en utvasket ikke-kultur.

En av de flotteste statene i USA.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk snakker om Texas hele veien, og med en slags negativ antyden eller tone. Texas er jo en flott stat med en særegen kultur, i motsetning til alle som har solgt ut kulturen sin til en utvasket ikke-kultur.

En av de flotteste statene i USA.

Glimrende mat...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...