BJJLY9MY Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 snørydding Holmenkolen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
BJJLY9MY Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Håper noen kan gi kommentar om hvordan bildet er og hva jeg kunne gjøre for å få det bedre. med vennlig hilsen Allan Kvandahl Nystartet hobbyfotograf Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Håper noen kan gi kommentar om hvordan bildet er og hva jeg kunne gjøre for å få det bedre. med vennlig hilsen Allan Kvandahl Nystartet hobbyfotograf Allan Kvandahl . . . Javel... Jeg er hobbyfotograf selv, så mitt svar vil vel farges av det. Bildet ditt viser uskarphet der bevegelsene er hurtige (armerne som holder i spettet). For å løse slike problemer må du øke lukkerhastigheten (et alternativ kan være å be personen forholde seg rolig idet du tar bildet). 1/60 sekund er for lang tid for hurtige bevegelser. Forsøk å lære deg å bruke manuelle innstillinger så får du bedre utbytte av kameraet. Vanlige portrett og landskapsbilder i godt lys vil nok de ferdig innstilte programmene takle og det kan jo hende det finnes et ferdig program i kameraet som vil takle ditt motiv bedre enn det du har oppnådd her. Forsøk deg frem både med forskjellige programmer og manuelle innstillinger, feiling og læring er viktig erfaring. Det finnes gratis innføringskurser på nettet det er bare å google. Les også brukermanualen undeveis, mens du forsøker deg frem. Kameraet du har er regnet for å være et meget bra "lommekamera". Lykke til. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Hei Allan! Alltid hyggelig når det dukker opp nye fotografer her. Bildet føles litt som det heller mot høyre, men det er vanskelig å si da dette nok foregår i en bakke. Jeg husker det første rådet jeg fikk når jeg startet å fotografere. Det fikk jeg av min mor og det var: Huk deg ned, få et litt annet perspektiv på ting enn alle andre. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Her har jeg justert hvitbalansen, så snøen ikke er så blå. Så har jeg rettet det litt opp, lysnet det litt og litt mer kontrast. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg