Gå til innhold

snørydding Holmenkolen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper noen kan gi kommentar om hvordan bildet er og hva jeg kunne gjøre for å få det bedre.

med vennlig hilsen

Allan Kvandahl 

Nystartet hobbyfotograf

Allan Kvandahl . . . Javel...

Jeg er hobbyfotograf selv, så mitt svar vil vel farges av det. Bildet ditt viser uskarphet der bevegelsene er hurtige (armerne som holder i spettet). For å løse slike problemer må du øke lukkerhastigheten (et alternativ kan være å be personen forholde seg rolig idet du tar bildet). 1/60 sekund er for lang tid for hurtige bevegelser. Forsøk å lære deg å bruke manuelle innstillinger så får du bedre utbytte av kameraet.

Vanlige portrett og landskapsbilder i godt lys vil nok de ferdig innstilte programmene takle og det kan jo hende det finnes et ferdig program i kameraet som vil takle ditt motiv bedre enn det du har oppnådd her.

Forsøk deg frem både med forskjellige programmer og manuelle innstillinger, feiling og læring er viktig erfaring. Det finnes gratis innføringskurser på nettet

det er bare å google. Les også brukermanualen undeveis, mens du forsøker deg frem.

Kameraet du har er regnet for å være et meget bra

"lommekamera". Lykke til.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

Hei Allan!

Alltid hyggelig når det dukker opp nye fotografer her.

Bildet føles litt som det heller mot høyre, men det er vanskelig å si da dette nok foregår i en bakke.

Jeg husker det første rådet jeg fikk når jeg startet å fotografere. Det fikk jeg av min mor og det var: Huk deg ned, få et litt annet perspektiv på ting enn alle andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...