Gå til innhold

Råkjøring i gata «mi» - hva kan jeg foreta meg?

jonlem

Anbefalte innlegg

Der jeg bodde før hadde vi tilsvarende problem. Der gikk alle naboene sammen og spleiset på fartsdumper.

om veien er privat..

Er den kommunal/statlig så er det ikke lov å fikse på veien selv

Klart. Men skrap sammen pengene og gå til kommunen og si at alle beboerene vil ha fartsdumper, samt at de er beredt på å betale for det selv.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk vært i kontakt med politiet her, og angående video så er beskjeden ganske klar; selv med video av råkjøringen er det ikke mye de kan gjøre. De må være der selv og ta dem på fersken om det skal få reelle konsekvenser. 

I "verste" fall kan de ut fra video og henvendelser vurdere å "ta en prat" med den det gjelder. Det er jo noe, men jeg tviler litt på effekten av det, det er nok veldig avhengig av person om det har noen effekt om politiet tar kontakt. 

Lenke til kommentar

Film de og send et tips til lokalavisen, eventuelt Facebook, youtube, Instagram eller twitter. Med tittelen "Jeg er bekymret for familien min". Hvis du klarer å få unger med i bildet er det gull. Husk å få med navn på shappa. Slå ned kommentarene de eventuelt kommer med om bedring, at det bare er tomme ord.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...