molna Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) Vi bor i San Francisco noen måneder og har kjørt rundt til alt som finnes i Bay Area / nord California snart. Bestilte derfor idag hotell (eller, ble en penthouse-leilighet på Hollywood Boulevard... ikke hver dag man er der uansett...) i L.A. litt sånn på sparket. Kjører en miks av 101 og 'the five' nedover. Har allerede kjørt det beste av highway 1. Vet egentlig svært lite om L.A., bortsett fra filmindustri og Disneyland. Noen som har noen gode tips, sånn utenom Disneyland? 3 barn under 8 år. Endret 10. februar 2018 av molna Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Legoland i Carlsbad. Ellers på den alderen er gjerne strand/basseng en sikker vinner Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 L.A Zoo har alltid vært en slager, og Universal Studios Hollywood er ikke bare for store barn - det er også en fornøyelsespark. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 L.A Zoo har alltid vært en slager, og Universal Studios Hollywood er ikke bare for store barn - det er også en fornøyelsespark. Dyrehager er triste greier. Hva med California Science center? Der har de romferger og lignende! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) Knott's Berry Farm er et alternativ: https://www.knotts.com/ Endret 17. februar 2018 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2018 takker for alle svar Legoland Carlsbad, eller San Diego som jeg selv "kaller det" er et godt forslag, men blir litt drøyt langt sør, dessuten har vi allerede vært i Legoland Windsor (London). Strand har jeg tro på også, Santa Monica ser OK ut. Universal Studios er sikkert bra, spesielt med Minions-gaten som er der nå, men 5000,- for fam/m 3 barn er ekstremt stivt, dessuten er det litt for typisk turist-sted for min smak. Knott's Berry farm ser supert ut, takker for forlaget! Vi har vært på 2 zoos i Bay area, og det er egentlig nok... Ellers skal vi komme oss til Griffith Observatory for å få utsikt over "hele" L.A. og muligens Mount Wilson Observatory (1750 moh) hvis været / smog tilsier det. Bare en uke til nå, blir spennende Sånn generelt vil jeg si at alle som er glad i å kjøre bil BØR (eller MÅ) reise til USA og leie bil her. Ca 6kr/liter bensin. Alt er tilrettelagt for bilkjøring og naturen er mektig og varierende (jadda, vi har flott natur i Norge også..). Ellers er det svært bra tilrettelagt for barn, bl.a. med lekeplasser over alt og så godt som alle lekeplasser har toaletter. Jobben til kona betaler alt på denne turen, men jeg skal garantert tilbake for å kjøre andre deler av USA, betalt fra egen lomme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 For utsikt anbefales en tur langs Mulholland Drive. Flere steder å stoppe, for eksempel Jerome C. Daniel Overlook. Herfra ser du rett ned på Hollywood Bowl, og videre sydover ser du det meste av den nordlige halvdelen av LA. For strender med barn er Santa Monica bra, men du har også fine strender litt lenger syd, hvor det kan være litt roligere, i OC, anbefaler spesielt Huntington Beach og Laguna Beach. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Er de gamle nok til å gjenkjenne noen av personene folk utgir seg for på Hollywood Boulevard? Det var flere damer der som jeg ikke i det hele tatt skjønte hvem de skulle ligne på. Lady Gaga, ble jeg fortalt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Mystery Spot i Santa Cruz er er vel på veien dit? Det burde være moro for barn i alle aldre. Var innom akvariet i Monterey og tror det også bør falle i smak. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Hva med en tur enda litt lengre sør, til Seaworld i San Diego? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå