Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

isotretinoin og kviser

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hva skjer etter kuren? forholder man seg kvisefri? må man gå til hudlege for å få dette, eller holder legen?

Hilsen en som er dritlei av å ha hatt et kvisetryne i snart 10 år. (kanskje det gir seg når jeg bikker 20.....)

Anonymous poster hash: 7aa43...9bb

det er ikke alle som blir helt kvisefri av kuren. Jeg sliter med milde til moderat kviser og jeg får bare i ansiktet på kinnene. jeg bruker dette produktet: www.acne.org og så smører jeg på kinnene etter jeg har dusjet og er 99% fri for kviser. Du trenger egentlig ikke noe mer enn bare benzoy peroxiden fra den siden hvis du ikke har tørr og ømfintlig hud.

Du har tatt iso kur eller? Jeg har sett meg veldig lei at folk anbefaler tree oil og benzoyl peroxide vasker osv til folk som trenger mer hjelp for kvisene sine. Benzoyl peroxide gir langt i fra en løsning til folk som sliter med akne. 

Anonymous poster hash: dc233...abb

jeg har ikke tatt iso kur, men jeg bruker benzoyl peroxide 2.5% benzoyl krem der jeg får akne. Jeg har dog mild til moderat problem.

benzoyl peroxide vasker virker ikke og det har du rett i. Du burde heller ikke bruke den benzoyl peroxiden du får på apoteket fordi den er 10% på acne.org får du 2.5% og så lenge du tar på nok så virker den like bra som 10% men uten bivirkninger.

Benzoyl peroxide virker veldig bra mot akne, men du må ha et strengt regime og gjøre det korrekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer etter kuren? forholder man seg kvisefri? må man gå til hudlege for å få dette, eller holder legen?

Hilsen en som er dritlei av å ha hatt et kvisetryne i snart 10 år. (kanskje det gir seg når jeg bikker 20.....)

det er ikke alle som blir helt kvisefri av kuren. Jeg sliter med milde til moderat kviser og jeg får bare i ansiktet på kinnene. jeg bruker dette produktet: www.acne.org og så smører jeg på kinnene etter jeg har dusjet og er 99% fri for kviser. Du trenger egentlig ikke noe mer enn bare benzoy peroxiden fra den siden hvis du ikke har tørr og ømfintlig hud.

Du har tatt iso kur eller? Jeg har sett meg veldig lei at folk anbefaler tree oil og benzoyl peroxide vasker osv til folk som trenger mer hjelp for kvisene sine. Benzoyl peroxide gir langt i fra en løsning til folk som sliter med akne. 

jeg har ikke tatt iso kur, men jeg bruker benzoyl peroxide 2.5% benzoyl krem der jeg får akne. Jeg har dog mild til moderat problem.

benzoyl peroxide vasker virker ikke og det har du rett i. Du burde heller ikke bruke den benzoyl peroxiden du får på apoteket fordi den er 10% på acne.org får du 2.5% og så lenge du tar på nok så virker den like bra som 10% men uten bivirkninger.

Benzoyl peroxide virker veldig bra mot akne, men du må ha et strengt regime og gjøre det korrekt.

Med andre ord holder du problemet i sjakk, du kurerer ikke ditt akneproblem. Isotretionoin kurerer akne, noe basiron ikke gjør. 

Lenke til kommentar

Med andre ord holder du problemet i sjakk, du kurerer ikke ditt akneproblem. Isotretionoin kurerer akne, noe basiron ikke gjør. 

ja det er riktig og jeg har prøvd å få Isotetionioin, men hudlegen ville ikke gi meg deg, han ba meg slutte med benzoyl peroxide for å få kviser så han kunne se, selv om jeg har fullt av store arr i ansiktet etter cystisk acne.

Jeg har lyst på den kuren du snakker om, men jeg har ingen hast fordi benzoyl peroxiden fungerer veldig bra for meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Fiks bom ferdig med iso. Har blitt kvitt de største kvisene, men har fått noen små som har gått bort fort i ettertid uten behandling. Har blitt sånn typ 90% bedre :)  Alt i alt verdt det etter min mening. Litt rød i huden enda selvom det er 1 måned siden jeg sluttet, rødmer kanskje litt lettere og. Håper dette gir seg etter hvert. Leppene ble helt fine igjen typ 1 uke etter avsluttet behandling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...