Øystein H Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Hei alle. Håper noen kan sjekke dette på sine telefoner og hos andre operatører. Har Telia og har benyttet VoWifi uten problem. Men i dag, når jeg tok på "Internett deling" på min iPhone (IOS 11.2.5) så ble VoWifi automatisk deaktivert. Noen andre som kan teste dette ? Og fungerer det på samme måten med Telenor (eller Telenor underleverandører som har VoWifi aktivert) ? Hadde også vært greit om noen med Android (Samsung, Sony, ++) kunne prøvd det samme hos dem. Fungerer VoWifi når Internett deling / Tetering er aktivert ? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Jeg har iphone 7 plus med iOS versjon 11.2.5 installert. Kolplettmobil som operatør. VOWIFI blir skrudd av når jeg aktiverer wifi deling på telefonen, men da blir også telefonen frakoblet fra trådløse routeren hjemme, og all trafikk går da via 4G. VOWIFI kommer på så fort tlf kobler seg til trådløst nett igjen etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Høres naturlig ut. Hvis mobilsignalet kan brukes til internettdeling, kan det også brukes til tale. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) I dette tilfellet MÅ det benyttes til tale da all tilkobling til wifi nett blir brutt og telefonen deler eget wifi nett. Wifi nettverkskort kan bare være tilkoblet én annen enhet om gangen, selv om flere frekvenser blir brukt samtidig. Mimo. Endret 10. februar 2018 av Kynxx Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Jeg har iphone 7 plus med iOS versjon 11.2.5 installert. Kolplettmobil som operatør. VOWIFI blir skrudd av når jeg aktiverer wifi deling på telefonen, men da blir også telefonen frakoblet fra trådløse routeren hjemme, og all trafikk går da via 4G. VOWIFI kommer på så fort tlf kobler seg til trådløst nett igjen etterpå. Høres korrekt ut. Men hos meg har ikke VoWifi blitt re-aktivert etter jeg tok av Wifi deling. Kan skyldes oppsettet jeg har hjemme. Får se hvordan det går når jeg beveger meg ut av huset. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Det er bare iphonen som er litt surrete. Tar tid noen ganger her også. Det er fordi wifi ikke er satt som foretrukket ved de automagiske instillingene. Og de lar seg ikke endre heller. Men om du insisterer på vowifi, kan du bare sette på flymodus, så kicker vowifi inn tvert om du samtidig skrur på wifi. Da vil tlf fortsette å være tilkoblet vowifi etterpå når du deaktiverer flymodus, lar tlf koble til mobilnett og samtidig lar wifi være aktivert, ellers kommer det av seg selv etter en stund. Fra eller til. Apple burde tillate mer spesifiserte valg når det gjelder slike instillinger. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Det er bare iphonen som er litt surrete. Tar tid noen ganger her også. Det er fordi wifi ikke er satt som foretrukket ved de automagiske instillingene. Og de lar seg ikke endre heller. Men om du insisterer på vowifi, kan du bare sette på flymodus, så kicker vowifi inn tvert om du samtidig skrur på wifi. Da vil tlf fortsette å være tilkoblet vowifi etterpå når du deaktiverer flymodus, lar tlf koble til mobilnett og samtidig lar wifi være aktivert, ellers kommer det av seg selv etter en stund. Fra eller til. Apple burde tillate mer spesifiserte valg når det gjelder slike instillinger. Trikset med flymodus fungerte med en gang. Takk. Da vet jeg hvordan jeg kan tvinge frem VoWifi når/dersom jeg trenger det. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå