Carpe Dam Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Usikker på om dette er riktig forum, om det er feil er det naturligvis bare å flytte tråden. Som tittelen sier, jeg er ute etter anbefalinger av advokater på Sunnmøre som kan bistå ved boligsalg utenom megler. Naturligvis helst en med rimelig rate. Lenke til kommentar
Mohdaw Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Usikker på om dette er riktig forum, om det er feil er det naturligvis bare å flytte tråden. Som tittelen sier, jeg er ute etter anbefalinger av advokater på Sunnmøre som kan bistå ved boligsalg utenom megler. Naturligvis helst en med rimelig rate. Er det en grunn til at du heller ønsker Advokat enn megler i forbindelse med boligsalget? Tenker spesielt når du ønsker en advokat med "rimelig rate" Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Det du trenger er oppgjørsmegler. Det får du på fastpris på nett. Bare å google. Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Usikker på om dette er riktig forum, om det er feil er det naturligvis bare å flytte tråden. Som tittelen sier, jeg er ute etter anbefalinger av advokater på Sunnmøre som kan bistå ved boligsalg utenom megler. Naturligvis helst en med rimelig rate. Er det en grunn til at du heller ønsker Advokat enn megler i forbindelse med boligsalget? Det er ikke uvanlig å selge selv i dag, man kan spare MYE penger på å droppe megler, om man er i stand til å lage prospekt, holde visning og budrunde selv. Kanskje megleren kunne fått til en høyere pris, kanskje ikke - jeg vet hvertfall at ved mine salg har det vært de som har vært på privatvisning(uten megler) som har bydd, så jeg er ikke redd for at jeg ikke kan selge like godt som en megler. Hvis man velger som over, å selge selv, så trenger man en advokat for å gjennomføre papirarbeidet. Dette vil typisk koste 8-15.000, hvor en megler fort kan koste det tidobbelte. Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 TS: Det eksisterer nok av sider som dette: https://www.selgboligselv.no/?gclid=EAIaIQobChMIibOnrZeg2QIVCl4ZCh2G2AaIEAAYAiAAEgLEX_D_BwE https://propr.no/?utm_medium=search&utm_campaign=Norge-Selge-Bolig&utm_source=adwords&utm_content=selge-bolig-selv&gclid=EAIaIQobChMIibOnrZeg2QIVCl4ZCh2G2AaIEAAYASAAEgIPHPD_BwE Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Usikker på om dette er riktig forum, om det er feil er det naturligvis bare å flytte tråden. Som tittelen sier, jeg er ute etter anbefalinger av advokater på Sunnmøre som kan bistå ved boligsalg utenom megler. Naturligvis helst en med rimelig rate. Er det en grunn til at du heller ønsker Advokat enn megler i forbindelse med boligsalget? Det er ikke uvanlig å selge selv i dag, man kan spare MYE penger på å droppe megler, om man er i stand til å lage prospekt, holde visning og budrunde selv. Kanskje megleren kunne fått til en høyere pris, kanskje ikke - jeg vet hvertfall at ved mine salg har det vært de som har vært på privatvisning(uten megler) som har bydd, så jeg er ikke redd for at jeg ikke kan selge like godt som en megler. Hvis man velger som over, å selge selv, så trenger man en advokat for å gjennomføre papirarbeidet. Dette vil typisk koste 8-15.000, hvor en megler fort kan koste det tidobbelte. En oppgjørsmegler kan gjøre samme jobben. Du trenger ikke advokat, og jeg kan ikke skjønne at en advokat kommer til å være billigere. TS: Ser ut til at propr er veldig rimelige på dette. De er også en stor og så vidt jeg vet seriøs aktør. Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Usikker på om dette er riktig forum, om det er feil er det naturligvis bare å flytte tråden. Som tittelen sier, jeg er ute etter anbefalinger av advokater på Sunnmøre som kan bistå ved boligsalg utenom megler. Naturligvis helst en med rimelig rate. Er det en grunn til at du heller ønsker Advokat enn megler i forbindelse med boligsalget? Det er ikke uvanlig å selge selv i dag, man kan spare MYE penger på å droppe megler, om man er i stand til å lage prospekt, holde visning og budrunde selv. Kanskje megleren kunne fått til en høyere pris, kanskje ikke - jeg vet hvertfall at ved mine salg har det vært de som har vært på privatvisning(uten megler) som har bydd, så jeg er ikke redd for at jeg ikke kan selge like godt som en megler. Hvis man velger som over, å selge selv, så trenger man en advokat for å gjennomføre papirarbeidet. Dette vil typisk koste 8-15.000, hvor en megler fort kan koste det tidobbelte. En oppgjørsmegler kan gjøre samme jobben. Du trenger ikke advokat, og jeg kan ikke skjønne at en advokat kommer til å være billigere. Det er sikkert helt riktig, det er noen advokatfirmaer som håndterer slikt her i byen så det jeg har hørt mest om. Tror de tok ca 10.000 for hele pakken eks prospekt og finn-annonse, så var ikke overvettes dyrt hvertfall. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Usikker på om dette er riktig forum, om det er feil er det naturligvis bare å flytte tråden. Som tittelen sier, jeg er ute etter anbefalinger av advokater på Sunnmøre som kan bistå ved boligsalg utenom megler. Naturligvis helst en med rimelig rate. Er det en grunn til at du heller ønsker Advokat enn megler i forbindelse med boligsalget? Tenker spesielt når du ønsker en advokat med "rimelig rate" Enkelt og greit fordi jeg ikke synes at jobben en eiendomsmegler gjør er verdt 100.000+. At man ønsker å finne en tilbyder med greie priser innenfor det man ser etter burde vel være ganske normalt? Disse "selg selv"-pakkene har vi forsåvidt grei oversikt over, men takk likevel til de som tok seg tid til å foreslå. Vi har kommet så langt at vi har tatt bilder selv og lagt ut annonse på Facebook og et par andre steder, så vi leter etter en grei måte å ordne det økonmiske og juridiske på. Jeg fant et par-tre advokater i området som driver med slikt, så vi skal ta en ringerunde og se hvordan det går. Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Jeg tror absolutt du bør annonsere på finn, til tross for prisen, om du ønsker du flest mulig potensielle kjøpere. Jeg kjenner ingen som søker bolig seriøst andre steder enn Finn. 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Vi skal nok legge ut annonse på Finn, men vi må bestemme oss for hvordan vi skal ordne det juridiske siden en av "pakketilbyderne" legger ut Finnannonse gjennom sitt eget system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå