Comma Chameleon Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Virker som du prøver å lage en "oss og dere" mentalitet her, litt som noen prøver mellom iPhone vs Android eller Xbox vs Playstation. Det er bare oppkonstruert og er ikke reelt. 5 Lenke til kommentar
SVD Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Hvis noen kjører bilen på sjøen, så kan vel ikke bakdørene åpnes? Er ikke det problematisk? 8 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Hvis noen kjører bilen på sjøen, så kan vel ikke bakdørene åpnes? Er ikke det problematisk?Hvorfor skulle man miste 12V-strømmen av å kjøre på havet? Man vil etter all sannsynlighet fortsatt ha strøm og vil da kunne åpne dørene som normalt. Men det kan være lurt å heller åpne vinduene, så bilen ikke synker veldig fort. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) Ligger en bil delvis eller helt under vann med luftfylt cockpit er det bortimot umulig å åpne dørene siden det utvendige trykket er for stort, da er det bedre og åpne eller knuse et vinduet eventuelt vente til cockpiten er fylt med vann før man åpner døren. Endret 10. februar 2018 av Nautica 2 Lenke til kommentar
leweeknd Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Å huffda. Det gjorde nok vondt for alle i Teslamenigheten det..... Selg aksjene deres mens den enda har en verdi. Har sagt det før, jeg vet det. Men nå har fallet begynt. Men dere håper vel at Semien til Tesla skal forandre alt. Traileren med fantasirekkevidde og 10 tonn batterier til en pris Elon ikke vil gå ut med. Og som skal lades med en ultrahyperlader som trekker like mye som 1200 husstander, til en pris som ikke er i nærheten av realistisk. Jo, lykke til. Om 5 år er Tesla kun en batteriprodusent og underleverandør til resten av bilindustrien. Jeg tror også at når MB, Audi, BMW etc. kommer med sine elbiler til samme pris men da med interiørkvalitet som Tesla bare kan drømme om, så kommer de til å slite. Men foreløpig ser det ut som Tesla har "the winning hand". Blir spennende tider fremover nå. Når det gjelder den videoen så kan man finne liknende feil i nye Mercedeser også. Til og med Porsche har idiotiske "feil" som man kan peke på, det skjer faktisk alle om man drar frem forstørrelsesglasset og ser. Og de bilene koster LANGT mer enn en Tesla Model 3, betyr ikke at folk ikke kjøper dem. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Jeg tror også at når MB, Audi, BMW etc. kommer med sine elbiler til samme pris men da med interiørkvalitet som Tesla bare kan drømme om, så kommer de til å slite. Men foreløpig ser det ut som Tesla har "the winning hand". Blir spennende tider fremover nå. Når det gjelder den videoen så kan man finne liknende feil i nye Mercedeser også. Til og med Porsche har idiotiske "feil" som man kan peke på, det skjer faktisk alle om man drar frem forstørrelsesglasset og ser. Og de bilene koster LANGT mer enn en Tesla Model 3, betyr ikke at folk ikke kjøper dem. Tesla er dog store hos "millennials", da de tenker som ett teknologi selskap og ikke ett bilselskap. Dette er gjerne viktigere for noen folk, enn interiør. Men tiden vill absolutt vise! I dag fikk vi oppdatert preheating feks. Bilen setter på de forskjellige delene av vinterpakken etter behov når en skrur på preheating. Før var det kun ventilasjonen. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Hvis man på 10 meters avstand kan se paneler sprike i alle retninger så ville jeg lurt på om Tesla har samme krav til toleranse og kvalitet på alle de de viktige greiene som er under panelene og man ikke kan se. Fasiten får vi etterhvert som Sandy Munro plukker fra hverandre bilen. Skulle jeg veddet så tipper jeg at man får se det samme der. Kvalitet er et resultat av kultur og kulturen i Tesla er bånn i bøtta. 7 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) Kvalitet er et resultat av kultur og kulturen i Tesla er bånn i bøtta. Du har jammen inngående kjennskap til kulturen i Tesla! Imponerende! Så ille kan det ikke være når de klarer å lage en monster UPS til et kraftverk i Australia på 90 dager, og sende verdens største (med enorm margin) romrakett ut i bane... EDIT: Og alt det der klarer du å utlede fra noen gliper i panel... Enda mer imponerende! Endret 10. februar 2018 av ozone 6 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Hvis man på 10 meters avstand kan se paneler sprike i alle retninger så ville jeg lurt på om Tesla har samme krav til toleranse og kvalitet på alle de de viktige greiene som er under panelene og man ikke kan se. Fasiten får vi etterhvert som Sandy Munro plukker fra hverandre bilen. Skulle jeg veddet så tipper jeg at man får se det samme der. Kvalitet er et resultat av kultur og kulturen i Tesla er bånn i bøtta. Uansett, en tomme sprik er stort. Tviler på at det er en hel tommers sprik. Det vil jo si en og en kvart cm åpning på hver side, justert til midten, og det er også mye. Lenke til kommentar
2600RS Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Hvor mye har de fått betalt fra big oil er vel interessant Blir glippene mellom panelene mindre av det? 9 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/7v0ubg/worst_misalignment_on_our_car_hope_they_fix_it/ Kvalitetskontrollen er til å grine av.. Endret 10. februar 2018 av Vertical^ 9 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Å huffda. Det gjorde nok vondt for alle i Teslamenigheten det..... Selg aksjene deres mens den enda har en verdi. Har sagt det før, jeg vet det. Men nå har fallet begynt. Men dere håper vel at Semien til Tesla skal forandre alt. Traileren med fantasirekkevidde og 10 tonn batterier til en pris Elon ikke vil gå ut med. Og som skal lades med en ultrahyperlader som trekker like mye som 1200 husstander, til en pris som ikke er i nærheten av realistisk. Jo, lykke til. Om 5 år er Tesla kun en batteriprodusent og underleverandør til resten av bilindustrien. Usj, det må være mye mer slitsomt å være svovelpredikant for fossilbrennere, enn begeistret for det nye som kommer om det er Tesla eller eTron iPhase Kona nye Leaf Ampera etc. Men bevares! Prisfallet på dieselbrennere nå om dagen kan jo få enhver svovelpredikant til å bli både aggressiv og få panikkangst samtidig. Vi får bære over med tomme slag i lufta om det er kulltull teorier eller strømnett som bryter sammen. Lei av å motargumentere. Elbil er ræææævvva uansett. Har notert meg at bekjente og kamerater som har himla med øynene om elbiler tidligere, har gått ut å kjøpet seg splitter nye Teslaer på bekostning av ny X5 mot S75D (BMW fantast)i det ene tilfellet og Porsche Cayenne Turbo som ble til Tesla X P100DL i det andre tilfellet (ville ha det råeste) Model 3 får sine utfordringer, og dårlig byggekvalitet burde være ett forbigående problem om Tesla skal lykkes. Tror man at Tesla ikke vil klare å få ned antall feil, får man selge Tesla aksjene, om man tror de vil klare det, slik de har klart det med S og X så får man henge på videre...Your choice! 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Hvis noen kjører bilen på sjøen, så kan vel ikke bakdørene åpnes? Er ikke det problematisk? Neida. Tesla løsningen er: Ikke kjør bilen på sjøen 3 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Hvis noen kjører bilen på sjøen, så kan vel ikke bakdørene åpnes? Er ikke det problematisk?Neida. Tesla løsningen er: Ikke kjør bilen på sjøen Prøv å kjør hvilken som helst bil på sjøen og åpne dørene. Med mindre dørene går innover så er det umulig pga. Trykket vannet påfører døren. Eneste måten å åpne døren på er å knuse vindu og la coupe bli fylt opp med vann og så åpne døren. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Prøv å kjør hvilken som helst bil på sjøen og åpne dørene. Med mindre dørene går innover så er det umulig pga. Trykket vannet påfører døren. Eneste måten å åpne døren på er å knuse vindu og la coupe bli fylt opp med vann og så åpne døren."..og så åpne døren." Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Prøv å kjør hvilken som helst bil på sjøen og åpne dørene. Med mindre dørene går innover så er det umulig pga. Trykket vannet påfører døren. Eneste måten å åpne døren på er å knuse vindu og la coupe bli fylt opp med vann og så åpne døren."..og så åpne døren." Ja? For man har ikke prøvd å komme seg ut via vinduene før den tid. Og er ikke slik at 12V strøm forsvinner idet man treffer sjøen. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Forstår ikke dette helt. Nå er jeg ikke bilopretter men alle bilfabrikanter oppgir gap mellom karroserideler. Er platene utenfor toleranse så er det en feil som må rettes. Har tesla gitt opp disse tallene er det jo lett å sjekke Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Ja? For man har ikke prøvd å komme seg ut via vinduene før den tid. Og er ikke slik at 12V strøm forsvinner idet man treffer sjøen.Joda. Lykke til å med å komme deg ut vinduet mens ca. 1 tonn vann vil inn Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Bilen er så tung at karroseriet vil implodere som en ubåt når den kommer dypt nok. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Joda. Lykke til å med å komme deg ut vinduet mens ca. 1 tonn vann vil inn En bil flyter ganske greit, mest trolig vil man klare å komme seg ut vinduet før vannet når vinduskarmene. Men det kommer så klart an på situasjonen. F.eks om bilen er opp ned, så er det så klart vanskelig å komme seg ut vinduene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå