Gå til innhold

Slakter Tesla Model 3: Som en Kia fra 90-tallet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligger en bil delvis eller helt under vann med luftfylt cockpit er det bortimot umulig å åpne dørene siden det utvendige trykket er for stort, da er det bedre og åpne eller knuse et vinduet eventuelt vente til cockpiten er fylt med vann før man åpner døren.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å huffda. Det gjorde nok vondt for alle i Teslamenigheten det.....

 

Selg aksjene deres mens den enda har en verdi. Har sagt det før, jeg vet det. Men nå har fallet begynt.

 

Men dere håper vel at Semien til Tesla skal forandre alt. Traileren med fantasirekkevidde og 10 tonn batterier til en pris Elon ikke vil gå ut med. Og som skal lades med en ultrahyperlader som trekker like mye som 1200 husstander, til en pris som ikke er i nærheten av realistisk. Jo, lykke til.

 

Om 5 år er Tesla kun en batteriprodusent og underleverandør til resten av bilindustrien.

 

Jeg tror også at når MB, Audi, BMW etc. kommer med sine elbiler til samme pris men da med interiørkvalitet som Tesla bare kan drømme om, så kommer de til å slite. Men foreløpig ser det ut som Tesla har "the winning hand". Blir spennende tider fremover nå.

 

Når det gjelder den videoen så kan man finne liknende feil i nye Mercedeser også. Til og med Porsche har idiotiske "feil" som man kan peke på, det skjer faktisk alle om man drar frem forstørrelsesglasset og ser. Og de bilene koster LANGT mer enn en Tesla Model 3, betyr ikke at folk ikke kjøper dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror også at når MB, Audi, BMW etc. kommer med sine elbiler til samme pris men da med interiørkvalitet som Tesla bare kan drømme om, så kommer de til å slite. Men foreløpig ser det ut som Tesla har "the winning hand". Blir spennende tider fremover nå.

 

Når det gjelder den videoen så kan man finne liknende feil i nye Mercedeser også. Til og med Porsche har idiotiske "feil" som man kan peke på, det skjer faktisk alle om man drar frem forstørrelsesglasset og ser. Og de bilene koster LANGT mer enn en Tesla Model 3, betyr ikke at folk ikke kjøper dem. 

 

 

Tesla er dog store hos "millennials", da de tenker som ett teknologi selskap og ikke ett bilselskap. Dette er gjerne viktigere for noen folk, enn interiør. Men tiden vill absolutt vise! 

 

I dag fikk vi oppdatert preheating feks. Bilen setter på de forskjellige delene av vinterpakken etter behov når en skrur på preheating. Før var det kun ventilasjonen. 

Lenke til kommentar

Hvis man på 10 meters avstand kan se paneler sprike i alle retninger så ville jeg lurt på om Tesla har samme krav til toleranse og kvalitet på alle de de viktige greiene som er under panelene og man ikke kan se.

 

Fasiten får vi etterhvert som Sandy Munro plukker fra hverandre bilen. Skulle jeg veddet så tipper jeg at man får se det samme der. Kvalitet er et resultat av kultur og kulturen i Tesla er bånn i bøtta.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kvalitet er et resultat av kultur og kulturen i Tesla er bånn i bøtta.

 

Du har jammen inngående kjennskap til kulturen i Tesla! Imponerende!

 

ille kan det ikke være når de klarer å lage en monster UPS til et kraftverk i Australia på 90 dager, og sende verdens største (med enorm margin) romrakett ut i bane...

 

EDIT: Og alt det der klarer du å utlede fra noen gliper i panel... Enda mer imponerende!

Endret av ozone
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis man på 10 meters avstand kan se paneler sprike i alle retninger så ville jeg lurt på om Tesla har samme krav til toleranse og kvalitet på alle de de viktige greiene som er under panelene og man ikke kan se.

 

Fasiten får vi etterhvert som Sandy Munro plukker fra hverandre bilen. Skulle jeg veddet så tipper jeg at man får se det samme der. Kvalitet er et resultat av kultur og kulturen i Tesla er bånn i bøtta.

 

Uansett, en tomme sprik er stort. Tviler på at det er en hel tommers sprik. Det vil jo si en og en kvart cm åpning på hver side, justert til midten, og det er også mye.
Lenke til kommentar

Å huffda. Det gjorde nok vondt for alle i Teslamenigheten det.....

 

Selg aksjene deres mens den enda har en verdi. Har sagt det før, jeg vet det. Men nå har fallet begynt.

 

Men dere håper vel at Semien til Tesla skal forandre alt. Traileren med fantasirekkevidde og 10 tonn batterier til en pris Elon ikke vil gå ut med. Og som skal lades med en ultrahyperlader som trekker like mye som 1200 husstander, til en pris som ikke er i nærheten av realistisk. Jo, lykke til.

 

Om 5 år er Tesla kun en batteriprodusent og underleverandør til resten av bilindustrien.

 

Usj, det må være mye mer slitsomt å være svovelpredikant for fossilbrennere, enn begeistret for det nye som kommer om det er Tesla eller eTron iPhase Kona nye Leaf Ampera etc. Men bevares! Prisfallet på dieselbrennere nå om dagen kan jo få enhver svovelpredikant til å bli både aggressiv og få panikkangst samtidig. Vi får bære over med tomme slag i lufta om det er kulltull teorier eller strømnett som bryter sammen. Lei av å motargumentere. Elbil er ræææævvva uansett.

 

Har notert meg at bekjente og kamerater som har himla med øynene om elbiler tidligere, har gått ut å kjøpet seg splitter nye Teslaer på bekostning av ny X5 mot S75D (BMW fantast)i det ene tilfellet og Porsche Cayenne Turbo som ble til Tesla X P100DL i det andre tilfellet (ville ha det råeste)

 

Model 3 får sine utfordringer, og dårlig byggekvalitet burde være ett forbigående problem om Tesla skal lykkes. Tror man at Tesla ikke vil klare å få ned antall feil, får man selge Tesla aksjene, om man tror de vil klare det, slik de har klart det med S og X så får man henge på videre...Your choice!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis noen kjører bilen på sjøen, så kan vel ikke bakdørene åpnes? Er ikke det problematisk?

Neida. Tesla løsningen er: Ikke kjør bilen på sjøen :)

Prøv å kjør hvilken som helst bil på sjøen og åpne dørene. Med mindre dørene går innover så er det umulig pga. Trykket vannet påfører døren. Eneste måten å åpne døren på er å knuse vindu og la coupe bli fylt opp med vann og så åpne døren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøv å kjør hvilken som helst bil på sjøen og åpne dørene. Med mindre dørene går innover så er det umulig pga. Trykket vannet påfører døren. Eneste måten å åpne døren på er å knuse vindu og la coupe bli fylt opp med vann og så åpne døren.

"..og så åpne døren." :)
Lenke til kommentar

 

Prøv å kjør hvilken som helst bil på sjøen og åpne dørene. Med mindre dørene går innover så er det umulig pga. Trykket vannet påfører døren. Eneste måten å åpne døren på er å knuse vindu og la coupe bli fylt opp med vann og så åpne døren.

"..og så åpne døren." :)

Ja? For man har ikke prøvd å komme seg ut via vinduene før den tid. Og er ikke slik at 12V strøm forsvinner idet man treffer sjøen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...