Malux Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Hei, har noen her prøvd og spille fabula med tomas H.V. Mørkrid. Isåfall syns dere det var gøy. Del også erfaringer med spillet. fabula -Mr-Chaos- Endret 11. desember 2003 av mr.chaos Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 så noe tynt ut...boka jeg så iallefall...trodde det var reklame for et rpg førstegang jeg så det Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ja jeg har spillt flere forsjelige fabula spill, og det er et godt system. Og det er en spennende verden med mange forsjelige muligheter for spill. Har også spillt med Mørkrid selv under Arcon 18 i Fabula Romanse. Det var noe av den beste spillingen jeg har vært med på! For mere diskusjon rundt fabula bør du besøke Rollespill.no der vi har en egen forum del om fabula. Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Forøvrig har jeg en teori om at Fable er blir laget av Fabula fans Ikke bare ligner dette navnet, men først hett Fable Projegt EGO. Og EGO er navnet på et annet rolespill av Tomas Mørkrid satt til samme verdenen som Fabula!! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jge har spilt Fabula noen ganger. Systemet er enkelt, men det kan bli gøy fordet. Alle RPG kan bli bra hvis du har en bra GM, har spilt veldig bra Mindgames(RPG uten regler, GM sitter bare å finner på noe som ville vært logisk i den situasjonen) Det avhenger av GM. Personelig så liker jeg ikke alt for mye regleR, HAR VÆRT GM/DM i D&D og min erfaring er at for mye regler trøtter spillerne. Jeg vet ikke om du ble bare forvirret av dette innlegget, men er du nybegynner kan Fabula være en veldig bra måte å start på å heller gå over til mer avanserte greier etter hvert. Men det viktigste av alt er jo at du gidder å legge tid i det og ha det gøy er jo seffølgelig det viktiste! Min første opplevelse med Fabula var positiv, hadde spilt litt RPG før, Fasces her på forumet var GM. Jeg spilte en jeger som var natur frik(plukka opp døde fugler hele tiden) det var ganske mye humor over hele spillet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 ok, ser ut som det har kommet en ny versjon, eller så var den tykkere enn jeg husker...(trodde det var ett sånnt lite 30 siders hefte elns tidligere..) Lenke til kommentar
aiuL Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jge har spilt Fabula noen ganger. Systemet er enkelt, men det kan bli gøy fordet. Alle RPG kan bli bra hvis du har en bra GM, har spilt veldig bra Mindgames(RPG uten regler, GM sitter bare å finner på noe som ville vært logisk i den situasjonen)Det avhenger av GM. Personelig så liker jeg ikke alt for mye regleR, HAR VÆRT GM/DM i D&D og min erfaring er at for mye regler trøtter spillerne. Jeg vet ikke om du ble bare forvirret av dette innlegget, men er du nybegynner kan Fabula være en veldig bra måte å start på å heller gå over til mer avanserte greier etter hvert. Men det viktigste av alt er jo at du gidder å legge tid i det og ha det gøy er jo seffølgelig det viktiste! Min første opplevelse med Fabula var positiv, hadde spilt litt RPG før, Fasces her på forumet var GM. Jeg spilte en jeger som var natur frik(plukka opp døde fugler hele tiden) det var ganske mye humor over hele spillet. Er veldig enig i hva du sier. Såkalte "mindgames" fungerer ofte veldig bra. Og når man overfokuserer på regler kan det fort bli trøttende og lite motiverende. En lett blanding er ofte det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå