Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) - Nytt bygg, 1080 ti Strix /m i5-8600k / Evga 750 G3 PSU - har to separate kabler fra PSU, 2x 6+2, (én Y split med 6+2 og én singel 6+2). - I alle spill er det bugget, og kan ikke bevege meg i spillet. Kan starte og avslutte spill. - Har oppdatert nvidia-driver. Oppdatert drivere (Chipsets osv). - Clean install av skjermkort driver. - Har ikke oppdatert BIOS. Oppdatert BIOS. - Win 10 home 64bit. - Cinematics fungerer, blant annet Unigine Heaven 4.0, men når jeg skal bruke "walk" eller "free"- modusen blir det umulig å spille. UPDATE: Prøvd med gammelt 970-kort; skjer nøyaktig det samme, da er vel defekt skjermkort å utelukke. Hva kan dette være? Endret 10. februar 2018 av fakkakk Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Installert drivere for chipset/hovedkort? Hvorfor ikke oppdatert BIOS? Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) Installert drivere for chipset/hovedkort? Hvorfor ikke oppdatert BIOS? Installerte drivere for chipset nå. - nå kan jeg spille, men det er noe som fortsatt skurrer. -installerte skjermkortdriver på nytt. - er det enkelt å oppdatere BIOS? Må det "flashes"? Lest at oppdatering kanskje ikke er nødvendig når PCn booter fint. Endret 9. februar 2018 av fakkakk Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Oppdatering av UEFI (bios) går stort sett ganske bra. Oppdateringer bringer som regel nye funksjoner, stabilitet og bedre ytelse. I disse dager er det også ganske kritisk med oppdateringer, for det har blitt kjent at Intel har etpar svin på skogen med Spectre-angrep som bør tettes. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 "Fortsatt noe som skurrer" Kunne du vært litt mer spesifikk? Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Da har jeg oppdatert BIOS også. Går inn i f.eks. BF1 - visuelt sett ser det greit ut, men når jeg skal bevege meg hakker jeg bortover - umulig å spille. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Skjer dette på enspiller delen hvor du ikke trenger nett, eller flerspiller hvor nett er påkrevd? Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) Skjer dette på enspiller delen hvor du ikke trenger nett, eller flerspiller hvor nett er påkrevd? Skjer under flerspiller og enspiller. Hakker når jeg prøver å bevege f.eks. karakteren/tanksen, men omgivelsene hakker nesten ikke og ser visuelt sett OK ut, men ikke optimalt til dette skjermkortet. Fikk blant annet "Latency loss"-ikonet på BF1. Prøvde OW, der hakket omgivelsene mer. Endret 9. februar 2018 av fakkakk Lenke til kommentar
Instict Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Latency loss har med internet tilkoblingen din. Får man opp ms og fps i BF1? Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Latency loss har med internet tilkoblingen din. Får man opp ms og fps i BF1? Ja, men det samme skjer under storymode, hvor nett ikke er påkrevd. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) Har hovedkort HDMI?Har ikke tilfeldigvis plugga skjermen i dette? Hva sier GPU-Z: https://www.techpowerup.com/gpuz/ Ta et screenshot av dette bilde hos deg Endret 9. februar 2018 av KriZZ Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) Takk. Skjermen er plugga i skjermkortets DP. https://pasteboard.co/H6S9sUn.gif Endret 9. februar 2018 av fakkakk Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) Takk. Skjermen er plugga i skjermkortets DP. https://pasteboard.co/H6S9sUn.gif På Bus Interface, trykk spørsmåltegn og kjør render test. Går den på 3.0 da? Endret 9. februar 2018 av KriZZ Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Takk. Skjermen er plugga i skjermkortets DP. https://pasteboard.co/H6S9sUn.gif På Bus Interface, trykk spørsmåltegn og kjør render test. Går den på 3.0 da? Nei, den bytter til 3.0 i 2 sekunder også tilbake til 1.1 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Gå i Bios og finn PCIE settings og bytt fra auto til Gen3 Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Gå i Bios og finn PCIE settings og bytt fra auto til Gen3 Da gjorde jeg det, men resultatet blir det samme som sist Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Ja, står 3.0 i et par sekunder - så tilbake til 1.1. Har PCI latency timers noe å si, i BIOS? Den står på 32. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Skal ikke ha noe betydning. Hvilket hovedkort har du og hvilken PCI-E Port på dette har du brukt? Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) MSI z370 PC PRO. Har brukt den øverste , som er sølvfarget. Endret 9. februar 2018 av fakkakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå