Gå til innhold

Winbond Hardware Doctor...

iDEA-L

Anbefalte innlegg

Holder på å klokke den nye maskinen min som har et Abit ic7-max3 kort... Det fulgte med et program som heter Winbond Hardware Doctor (v2.73) som viser voltage, viftehastighet og temperaturer. Er programmet til å stole på? Viser det relle temperaturer...?

En annen ting... Kjører Prime95 for å få opp dampen.. :) Men, når jeg sjekker Task manageren i win xp så står det bare at den bruker 50% av cpu'en... Skal den ikke bruke max?

--

iDEA-L

(gleder meg til jeg får min egen signatur!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører 2 Prime95'er samtidig?

Det tenkte jeg også... :) Men, den lar seg ikke starte flere ganger... :no: Men, prøver Prime95, 3dMark03, + + samtidig, og da blir den rimelig kjørt... :) Men tempen stiger bare litt... Hmm, veldig bra hvis det stemmer, men..... :ermm:

Lenke til kommentar
Holder på å klokke den nye maskinen min som har et Abit ic7-max3 kort... Det fulgte med et program som heter Winbond Hardware Doctor (v2.73) som viser voltage, viftehastighet og temperaturer. Er programmet til å stole på? Viser det relle temperaturer...?

Til det må i alle fall jeg svare et betinget ja, og det gjelder også andre tilsvarende programmer.

Jeg opplever at temperaturavlesningen på CPU blir helt gal (for lav) ved første gangs oppstart. Må re-boote for at den / de skal vise riktig temperatur, tilsvarende den i BIOS. Andre verdier er imidlertid normale, så dette gjelder som sagt kun CPU-temp.

Et litt pussig fenomen, vet ikke om andre opplever det samme? Har et ABIT NF7-S, med orginal-bios.

Lenke til kommentar

En annen ting... Kjører Prime95 for å få opp dampen.. :) Men, når jeg sjekker Task manageren i win xp så står det bare at den bruker 50% av cpu'en... Skal den ikke bruke max?

--

iDEA-L

(gleder meg til jeg får min egen signatur!)

Winbond Hardware Doctor aka ABITEQ nå :p

http://www.abit-usa.com/products/mb/utilit...ies=1&model=130

:w00t::xmas::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...