iDEA-L Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Holder på å klokke den nye maskinen min som har et Abit ic7-max3 kort... Det fulgte med et program som heter Winbond Hardware Doctor (v2.73) som viser voltage, viftehastighet og temperaturer. Er programmet til å stole på? Viser det relle temperaturer...? En annen ting... Kjører Prime95 for å få opp dampen.. Men, når jeg sjekker Task manageren i win xp så står det bare at den bruker 50% av cpu'en... Skal den ikke bruke max? -- iDEA-L (gleder meg til jeg får min egen signatur!) Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Den har kun 50 % load fordi du har en prosessor med hyper threading. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Bruker selv Winbond Hardware Doctor. Hos meg stemmer verdiene så og si med BIOS, og etter hva jeg har hørt viser dette programmet så godt som rette verdier. Lenke til kommentar
iDEA-L Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Den har kun 50 % load fordi du har en prosessor med hyper threading. Hmm, ok, that figures... men, bør jeg ikke kjøre den på 100% når jeg tester temp på max load? Hvordan gjør jeg det da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Kjører 2 Prime95'er samtidig? Lenke til kommentar
iDEA-L Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Kjører 2 Prime95'er samtidig? Det tenkte jeg også... Men, den lar seg ikke starte flere ganger... Men, prøver Prime95, 3dMark03, + + samtidig, og da blir den rimelig kjørt... Men tempen stiger bare litt... Hmm, veldig bra hvis det stemmer, men..... Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Eller så så kan du jo selvsagt slå av HT, men det var vel ikke det svaret du var ute etter Endret 12. desember 2003 av the_lynx Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 For å kjøre 2prime samtidig må du ha 2innstalasjoner av prime.. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 trenger ikke ha det installert engang. Bare kopier hele dirten og start begge to. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Det som er dritt med min hardware doctor er at den ikke viser 12v voltage feil. På hardware doctoren hopper volten mellom 11,64 og 11,78. brukte multimeter på psu'n den gir mellom 11,74 og 11,89 og hopper heller egnetlig ikke så mye. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Holder på å klokke den nye maskinen min som har et Abit ic7-max3 kort... Det fulgte med et program som heter Winbond Hardware Doctor (v2.73) som viser voltage, viftehastighet og temperaturer. Er programmet til å stole på? Viser det relle temperaturer...? Til det må i alle fall jeg svare et betinget ja, og det gjelder også andre tilsvarende programmer. Jeg opplever at temperaturavlesningen på CPU blir helt gal (for lav) ved første gangs oppstart. Må re-boote for at den / de skal vise riktig temperatur, tilsvarende den i BIOS. Andre verdier er imidlertid normale, så dette gjelder som sagt kun CPU-temp. Et litt pussig fenomen, vet ikke om andre opplever det samme? Har et ABIT NF7-S, med orginal-bios. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Holder på å klokke den nye maskinen min som har et Abit ic7-max3 kort... Det fulgte med et program som heter Winbond Hardware Doctor (v2.73) som viser voltage, viftehastighet og temperaturer. Er programmet til å stole på? Viser det relle temperaturer...? En annen ting... Kjører Prime95 for å få opp dampen.. Men, når jeg sjekker Task manageren i win xp så står det bare at den bruker 50% av cpu'en... Skal den ikke bruke max? -- iDEA-L (gleder meg til jeg får min egen signatur!) Winbond Hardware Doctor aka ABITEQ nå http://www.abit-usa.com/products/mb/utilit...ies=1&model=130 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå