Ann-K1991 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Heisann. For to dager siden byttet min samboer dysa på pappas bil. Itillegg byttet han egr ventil. Han nwvnte noe om at han ikke fikk klemma som skal sitte på egrventilen ordentlig på. Idag da pappa skulle ut i byen, fikk han bankelyd som han ikke helt vet hvor kommer fra. Da jeg kjørte den syntes jeg lyden kom fra panseret. Kan den egrventilen være årsaken? Falskluft tenker jeg? Hvis det ikke er 100% tett der. Eller kan det være dysa? Vi snakket med verkstedet dør vi byttet. Og dikk beskjed om at vi ikke trengte å programmere eller kalibrere dysa. Legger ved hvilken motor det er og slike ting. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) Idag da pappa skulle ut i byen, fikk han bankelyd som han ikke helt vet hvor kommer fra. Da jeg kjørte den syntes jeg lyden kom fra panseret. Kan den egrventilen være årsaken? Falskluft tenker jeg? Hvis det ikke er 100% tett der. Hvis EGR ventilen står i lukket posisjon så kan det komme lyder derfra på lave omdreininger på motoren, ett tegn på for tidlig tenning. Er det mer høye smell kan det være etter tenning av drivstoff i motoren og det er jo ikke helt bra det heller (potensielle store skader) Du får sparke samboeren din ut igjen og skru sammen skikkelig. Er det fortsatt lyder der må det noe mer feilsøking til. Endret 9. februar 2018 av LabWeiler Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Det rare er at nå ikveld da han var kommet hjem, prøvde han bilen selv. Og da var det ikke noen bankelyder der. De bankelydene jeg hadde imorges var helt hinsides høye. Startet bilen selv tidligere idag for å se rundt EGR og den dysa vi byttet. Ingen tegn til fusk der. Lurer på om det kan være noe i forstillingen eller noe annet da. Men man klør seg grønn i hodet da lyden nå plutselig er borte. Lyden, eller den bankingen var kun der når bilen var i bevegelse. Når bilen stoppet å rulle, stoppet også lyden. Det hadde ingen ting å si om jeg tråkka inn koblingen. Bankingen var der fremdeles. Men som sagt, kun i bevegelse var lyden den. Merket at den også ristet en del på tomgang/bakking. Bankingen jikk hele tiden i takt, bank, bank,bank. Ved øking i fart økte også bankingen. Altså i hastighet. Dette er frustrerende og meget lite forståelig .. :/ Tenker å få noen med VIDA til å komme å programmere / legge inn de nye tallene. Å se. Kanskje kan det være det som er greia, at den må prog. , eller kalibreres. Meget omdiskutert det der.. Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Og i dag begynte plutselig motorlampen å lyse. Det står ikke i dash hbilke feil det er. Så må prøve å se på diagnoseverktøyet senere da... helt sykt dette Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Her er feilmld som kommer opp Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Og denne Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) EGR regulation. Flow too high; og 0101 communication between control units. Endret 10. februar 2018 av LabWeiler Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. februar 2018 Del Skrevet 11. februar 2018 Feilkodene kan tyde på feil i styringsenheter. Hvor langt har bilen gått? Jeg kan sjekke litt nærmere dersom du sender meg registreringnummeret på pm. 1 Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 11. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2018 Sendt deg melding mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) Når biler har gått mer enn 220000 kilometer "kan hva som helst" av dyre feil dukke opp når som helst. Det er en kjent feil at kontrollenheten til ABS kan få problemer med kommunikasjonen med ECU på bl.a. V50. Motorstyringen kan få "diverse feil", men jeg vet ikke om problemer med "EGR control" er en av dem. Det kan sikkert undersøkes nærmere, men siden den klemma ikke sitter riktig ville jeg skjekket og utbedret det først. Var det merkeverksted som mente at det var unødvendig med programmering og kalibrering av dysa? Endret 13. februar 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2018 Ja det stemmer. Men har fått tak i Vida Dice. Så jeg skal gå igjennom en ny og bedre diagnose blant annet. Sjekke bilen alle veier. Sjekke styreenhetene og slikt. I tillegg til å programmere den dysa Ja det er sant det du sier mtp km stand. Kostnader må man regne med. Men sjellig grunn er alltid godt å ha i grunn. Det er en grunn til at en drivknute må byttes en gang i mnd for å si det sånn, om du skjønner hva jeg mener. Haha Så det blir interessant å kommunisere med bilen. Kan slenge ut info her når jeg har kjørt Vida Dice på bilen. Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2018 Kjørt bilen på Vida nå. Det eneste som kom opp var en veiledning på hva som må gjøres når egr ventil er byttet. Fulgte disse. Resten gjorde Vida. Nå rykker ikke bilen under kjøring. Ingen feilkoder heller. Det var kun gamle. Altså de jeg har nevnt tidligere men ikke fjernet. Dog fant jeg ikke noe om dysa. Man kunne bestille programvaren via Vida. Men ikke noe lignende som ved egr'n. Fant i hvert fall ikke det. Så da regner jeg med at et verksted må gjøre dette ??- kalibrere eller programmere. Vet noen hva dette kan koste ? Tenkte å få dem til å bytte sensoren på en av airbagene. Den begynte å lyse for vel et år siden. Var da også i kontakt med verksted. All info, tips og triks motas med takk. Legger ved en fil her. Av et forum. Nå blir jeg igjen litt i tvil på om den egentlig må programmeres eller ikke, den dysen ... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Nå blir jeg igjen litt i tvil på om den egentlig må programmeres eller ikke, den dysen ... Slett koder og se om noen dukker opp igjen. Deretter går det an å sjekke om ny dyse må programmeres eller ikke. Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Motorlampe lyset kom på igjen nå da jeg kjørte på jobb. Og da bwgynte den å rykke / lugge litt under kjøring . Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Da må du lese av koder, helst med vida. Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 16. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2018 Eolyse væske! Tanken e tom! Hurra for å ha funnet ut hva problemet er ! Eolyse væske er vestilt og bilen får ny på onsdag! Legger ved bilde fra Vida. Pluss to til. DIM + ECM har feilnoldet som går under ADM. alt grunnet ADM! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 (endret) Hvordan fant du ut det? Feilkode(r )? Endret 16. februar 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 17. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2018 Fant ut ved diagnose sjekk via VIDA ? Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 17. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2018 Så ikke noe feilkode der. Det kom som feil på de fu ser på bildet jeg la med. Det fremkom feil på tre styreenheter. Gikk inn å åpnet den. Der kommer det frem at de feilene er alle på grunn av at det er tomt for eolysevæske. Dette kommer på onsdag. Da skal vi se ! Lenke til kommentar
Ann-K1991 Skrevet 25. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2018 Da var eolyse væsken fylt på. Bilen går som bare det 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå