Lupqt Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Hei. Kan noen nå forklare meg hvorfor jeg i alle år har blitt fortalt om at vis jeg skal få 120-144 HZ i spill som må jeg ha DVI kabel? I følge spesifikasjonopplysninger så skal jo HDMI og DP kunne kjøre 120-144 HZ på akkurat samme oppløsning om ikke enda høyere enn DVI? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) DVI dual link støtter opp mot 2560x1440 og Displayport 1.2 4k og nyere støtter 120-140 hz. HDMI klarer kun 60 hz hdmi 2.0 4k. Nå støtter HDMI 16:9 oppløsning. Mens displayport kan også ta 16:10. spesifikasjonopplysninger så skal jo HDMI og DP kunne kjøre 120-144 HZ? Hvor har du det fra? Enten er det feil, eller har du misforstått. Da HDMI ikke har nok båndbredde og teknologien ikke er beregnet på raske skjermer. Endret 9. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Skjermen din må også støtte høyere Hz for å kunne dra nytte av dette.. Skjermer med høy HZ kommer som oftes kun med DisplayPort (min erfaring etter 3 forskjellige hvertfall) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Hei. Kan noen nå forklare meg hvorfor jeg i alle år har blitt fortalt om at vis jeg skal få 120-144 HZ i spill som må jeg ha DVI kabel? I følge spesifikasjonopplysninger så skal jo HDMI og DP kunne kjøre 120-144 HZ på akkurat samme oppløsning om ikke enda høyere enn DVI? Det er vel så enkelt som at displayport er en nyere standard, dermed fantes ikke denne på skjermkort eller skjermer. Den gang da var det smartere å bruke DVI siden dette gav høyere båndbredde enn HDMI, og gav støtte for høyere oppdateringsfrekvens. Nå som DP er standard ser jeg ikke noe poeng i å bruke noe annet på en spillmaskin. DP er vel også et krav for adaptiv sync. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) Freesync tror jeg støtter på HDMI, men ikke nvidia gsync der må man vel ha displayport eller DVI duallink. Endret 9. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 HDMI kan ikke flytte nok data dessverre. Dell sin nye 8k skjerm må bruke 2 display ports for og få nok data til skjermen Lenke til kommentar
Lupqt Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 DVI dual link støtter opp mot 2560x1440 og Displayport 1.2 4k og nyere støtter 120-140 hz. HDMI klarer kun 60 hz hdmi 2.0 4k. Nå støtter HDMI 16:9 oppløsning. Mens displayport kan også ta 16:10. spesifikasjonopplysninger så skal jo HDMI og DP kunne kjøre 120-144 HZ? Hvor har du det fra? Enten er det feil, eller har du misforstått. Da HDMI ikke har nok båndbredde og teknologien ikke er beregnet på raske skjermer. Takk for svar, da har nok jeg bare misforstått WIKI. Sto tabeller (for HDMI, DP og DVI) om at mine gitte oppløsninger som brukes i spill så klarte DVI kun opp til en gitt oppløsning for 144HZ, mens om jeg skulle gå til høyere oppløsninger måtte jeg ha en DP kabel. Ønsket selv bare å gå over til noe annet enn DVI, men godt mulig jeg har kikket på DVI utganger med mindre pins enn Dual DVI'n. Da får jeg bare holde meg til DVI kabelen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå