evebud Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Hei! Bilen min skal EU-godkjennes iløpet av September og kan dermed tidligst ta den til EU-kontroll i Mai. Skulle gjerne tatt kontrollen nå får å se hva som skal gjøres. Lurte da på om det er noen bilkontroll man kan ta på verkstedene når som helst på året, og som koster omtrent det samme som EU-kontrollen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Du kan vel ta EU-kontroll når som helst vil jeg tro, men at den ikke kan bli EU-godkjent før Mai. Hør med de som vanligvis tar kontrollen din om det er noe problem for de å ta en kontroll utenfor når man egentlig skal, tviler sterkt på at de bryr seg. 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Det er bare å be om en gjennomgang / inspeksjon av bilen som tilsvarer de punktene som gjelder for EU kontroll. Bilverksteder selger timer og liker å ha fulle timebøker så mekanikerne ikke går ledig fra kl 15 til kl 16. 3 Lenke til kommentar
K N Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 EU kontroll kan gjøres 1 måned før man primært skal inn, om jeg husker riktig. Dog så kan man jo ta en NAF test eller høre om man kan ta en "uoffisiell" EU-kontroll på verksted om det er ønskelig. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. februar 2018 Del Skrevet 11. februar 2018 Nei Kristiann, du husker ikke riktig. 2 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. februar 2018 Del Skrevet 11. februar 2018 Du kan ta kontrollen 4 mnd før siste frist, da har du veldig god tid på å ordne eventuelle feil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå