Gå til innhold

Microsoft lover å slutte med aggressive Windows-oppdateringer

Anbefalte innlegg

...

Slutt å klage og vær glad for at operativsystemet som du kjører vedlikeholdes.

Hvorfor skal jeg være glad for å miste arbeid når Microsoft rebooter pcen min uten å gi meg muligheten til å lagre arbeidet mitt? Vi snakker om at jeg forlater pcen på tirsdag kveld og når jeg setter meg for å bruke den onsdag kveld så er det for sent. Arbeidet mitt er borte. Hvis du synes det er bra oppførsel fra Microsoft sin side er du bare idiot!

Hvis du ikke greier å lagre arbeidet ditt mellom tirsdag og onsdag kveld, så sier det VELDIG MYE om hvor dårlig du er til å jobbe på datamaskin! Du kan altså ikke tenke deg andre scenarioer hvor du mister arbeid på i den veldig lange tiden, som feks strømbrudd, "vaskehjelp", barn etc? Skjerp deg! Dette kan du ikke klage på! Hvis tilfellet var at du akkurat har begynt på noe, ikke har lagret på 30 min men må plutselig og hurtig på do, og den restarter mens du gjør ditt fornødne, så har du kanskje sympati her, men ikke for det du beskriver... Hvor vanskelig er det å lagre, gi det ett navn, så bruke CTRL+S av og til?

Poenget er altså at jeg ikke *bruker* maskinen i det tidpunktet. Den står avskrudd og venter på at jeg kommer tilbake. Microsoft har da altså bestemt at det er greit å gå bak ryggen min for vekke opp, patche og restarte maskinen når jeg ikke er til stede.

Har mine tvil at du er spesielt gammel,

Hvor gammel er du da som føler trang tl å anta at andre ikke er tørr bak øra?

fordi før, så kræsjet datamaskiner på egenhånd veldig ofte! Du hadde litt flaks hvis den greide å stå på i over 3 dager eller noe uten å kræsje ved normalt bruk.

Du ser ikke forskjell på at maskinen krasjer og at microsoft trigger en restart?

Edit: Fant noe relevant i artikkelen https://www.tek.no/artikler/na-skal-intel-ha-fikset-de-odelagte-spectre-oppdateringene-sine/430070

"Samtidig kommer Intel med en kraftfull oppfordring til brukere om å holde systemene sine oppdatert. Ifølge selskapet finnes det forskning som indikerer at det ofte går lang tid fra oppdateringer blir tilgjengelige til de faktisk implementeres av brukerne."

Og fordi andre har vært sløve med å installere patcher så snart de er tilgjengelige så skal jeg nå straffes med å fratas kontrollen over egen pc? Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaterte min maskin i 1981, i en beige farge.

Har ikke hatt noen problemer, det er hekla duk på den store TV-skjermen 12", der en hekla duk og en vase står.

Hun som vasker tok ut kontakten, så den stood uten strøm i 15 år, så nå er det en fin svart skjerm med et hvitt minustegn oppe i hjørnet, det er vel slik den skal være?

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte min maskin i 1981, i en beige farge.

Har ikke hatt noen problemer, det er hekla duk på den store TV-skjermen 12", der en hekla duk og en vase står.

Hun som vasker tok ut kontakten, så den stood uten strøm i 15 år, så nå er det en fin svart skjerm med et hvitt minustegn oppe i hjørnet, det er vel slik den skal være?

Kjempebra! Var ikke det før Internett?

Ser du det går greit med å poste innlegg på diskusjon.no allikevel.

Har du skrevet netbrowseren selv?

For det er vel omtrent slik PC'en din ser ut?

https://spillhistorie.no/2017/10/09/forgjengeren-commodore-64/

Går det ellers greit å lagre nettsider på kassettspiller?

Endret av arne22
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...