Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rart å ikke ha utdrikningslag ?

Anbefalte innlegg

Hola!

Som tittelen sier.. så tenkte jeg å høre hva andre tenker om å ikke ha utdrikningslag?

Skal gifte meg om et par mnd og er i den situasjonen at jeg egentlig har ingen venner.

Har ikke gjort mye for å få venner etter skole og utdanning heller da jeg jobber i en familiebedrift og ser bare familien hver dag.

Samtidig som jeg har fullt opp med de hobbyene som gjør meg glad..og de får meg ikke akkurat ut døra.

Det skal sies at jeg ikke har noe imot å ikke ha venner, fruen tuller noen ganger om slike spørsmål som    " Hvem skal du ha i utdrikningslaget ditt da? " Når hun er fullt klar over at det svaret er 0 ^^

Hun kommer til å ha over 20 stk i sitt grunnet stort nettverk og en god del venninner, Og jeg bare grøsser over tanken når de får vite at jeg ikke skal ha det pga nada venner. Ikke at meningen deres betyr noe spesielt for meg, Men vi er jo hos andre vennepar fra tid til annen på hennes side. Og vil unødig være karen som har ingen venner og alle lurer på hva som er galt med.

Jeg vet det plager henne litt.. selv om hun har godtatt at slik er det bare, hun selv forstår ikke hvordan det var å gå gjennom 5 år med generell utestenging og mobbing.. Så det gjør ikke at man automatisk søker andre når man har klart seg selv hele barndommen.

Dette var en "key" faktor at jeg brukte mange år for å fri til henne. Vi har barn sammen og er etablerte og har det veldig bra sammen, men ja

Andre som har hatt samme greie? Dama har nettverk i flust mens du sitter der alene :p? Eller omvendt forsåvidt..Typen har flust mens fruen er hjemme alene

Anonymous poster hash: 4382b...a54
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt ingen? Avholds på tryneboka? Ingen å snappe med? Ingen svoger, brødre, søskenbarn? Det skal vel god gjøres at ingen drar igang noe til deg, tipper madammen din pønsker ut noe...

Har en bror bare ^^, men ellers er det ikke slik at jeg ville spurt de jeg gikk på skole med for 7 år siden hehe

Hadde sist kontakt med en gammel venn for 1 år siden, men vi er på så forskjellige områder i livet nå at det blir litt dumt bare for å være 3 stk i et evt lag hehe 

Lenke til kommentar

Går nok helt greit og ikke har utdrikninslag, men forvent spørsmål fra folk som antar at du har hatt.

mm er det som er hva jeg tenker er "kjedelig"  fruen har et par venninner som har hyggelige med "slibrige" samboere som overhodet ikke vil forstå hvorfor og vil da grave og spørre hvorfor man ikke har..

Gleder meg til de samtalene føler jeg

Lenke til kommentar

Absolutt ingen? Avholds på tryneboka? Ingen å snappe med? Ingen svoger, brødre, søskenbarn? Det skal vel god gjøres at ingen drar igang noe til deg, tipper madammen din pønsker ut noe...

Har en bror bare ^^, men ellers er det ikke slik at jeg ville spurt de jeg gikk på skole med for 7 år siden hehe

Hadde sist kontakt med en gammel venn for 1 år siden, men vi er på så forskjellige områder i livet nå at det blir litt dumt bare for å være 3 stk i et evt lag hehe 

Greia med utdrikningslag er vel at du skal ha det gøy, om det er 7år gamle kompiser spiller ingen rolle.. Selv om man har mistet kontakten med de.. Men du skal vel velge ut Forlover, og regner med det blir brodern din.. :)

Så kan du vel si det som det er til han, og la han bestemme om det blir utdrikningslag eller ikke.. Kanskje han drar med venna sine og overasker deg.. Poenget er vel at du skal ha det gøy og kose deg litt, og at det er du i fokus.. Og hvem takker vel nei til ett Utdrikningslag, så sant du har lyst på ett da.. Og ikke bare føler det kan bli kjedlig og dumt siden du har liten sosial omkrets ellers...

Lenke til kommentar

Må ikke ha utdrikningslag, jeg har en relativt grei vennekrets, men valgte å ikke ha feiring. Kona hadde. Responsen min var vel noe sånt som at "Nei, helst ikke, orker ikke alt oppstyret rundt meg og utdritningsfaktoren det gjerne blir". Tror ingen reagerte på den avgjørelsen.

Anbefaler deg derimot å finne noe å drive med som får deg ut av døra og treffe andre mennesker - om bare for å gi din kommende kone noen timer uten deg fra tid til annen, og at hun kan vite at du er ute og har det morsomt sammen med andre. Sunt for deg, sunt for henne. Foto, fisking, klatring, turer, veldedighet, sykling, offroad, bowling, biljard+++ :-)

Lykke til med bryllup når den tid kommer!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke brydd meg noe som helst om det! Hvis man er en reservert person, så er det en styrke og ikke en svakhet. Noen er sterkere på egen hånd enn i flokk. Gi beng i hele utdrikningslaget. Jeg ville heller bedt om én kveld, bare én siste kveld helt for meg selv, med ubegrenset frihet i hjemmet. 2 flasker whisky, 3 flasker pepsi max, fullt av isbiter i fryseren og rock'n roll på full guffe hele kvelden ^^ Og kanskje en tur ut på byen for å rocke foten litt i finstasen når man var på sitt beste ^^,

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Jeg ville heller ikke hatt folk til utdrikningslag. Selv på 30-årsdagen min var jeg mutt alene.  :wee:

Ikke fordi jeg har problemer med å skaffe venner, være sosial eller noe som helst av det. Men jeg liker rett å slett ikke folk. Jeg er bare EKSTREMT introvert av meg. Så derfor er jeg veldig dårlig til å ta vare på folk. Slik at de ebber ut i det store intet. Dersom jeg ikke føler for det eller har lyst på sosial kontakt, så blir det stort sett slik. Selv om jeg utrolig nok er veldig utadvendt av meg. 

I ungdommen var dette et problem, fordi samfunnet forventer at du skal ha et stort nettverk og drikke deg full på byen hver helg osv. Jeg følte meg som en taper som var hjemme å vasket gulvet lørdag kveld. Men dette endret seg når jeg ble "voksen" og forsto at mine valg ikke trenger å samsvare med hva omgivelsene forventer av deg.

Ta Japan. Der er det vanlig å "leie venner" når du trenger det, til type utdrikningslag fordi mange ikke har tid til å ha et sosialt liv utenom jobb. Dette er sosialt akseptert i Japan og ikke noe unormalt i det hele tatt.

Derfor syns jeg ikke det så rart at du ikke har det. Syns det er kult, tøft og en styrke.  :dribble:

Dersom noen spør og graver om hvorfor ikke. Kan du bare svare noe svada som dette:

Jeg har ikke behov for det, og kun fordi det er ansett som en tradisjon for mange - så velger jeg det vekk. Fordi jeg av person er nokså introvert .... og fornøyd med det. Siden utdrikningslag er en sosial greie syns jeg det er helt greit å slippe det. Ikke noe jeg har interesse av uansett. Så kan jo folk spøke med at jeg ikke har venner så mye de vil. *navn på fremtidig kone* er alt den eneste jeg trenger i livet mitt uansett... :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...