AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Jeg har i de siste dagene begynt å oppleve at jeg er konstant våt inni bokseren bakpå, den følelsen jeg føler er den man har når man har gjort på seg bare at jeg ikke har det, men det føles vått rundt baken min hele tiden. Er fryktelig plagsomt! Er som om det lekker våt avføring konstant. Noen som har slitt med det samme og blitt kvitt det? Anonymous poster hash: 80e0d...f0e Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Hvis du er sikker på at det ikke er svette så kan det være noe slikt... https://www.lommelegen.no/hud/legesvar/masse-svette-fra-baken-eller-noe-annet/69039251 Google is your friend =D Hvis det kommer væske fra endetarmsåpningen, så kan det være hemroider som kan væske.En såkalt "tvilling" er også mulig, det arter seg ofte med væsking via en fistel (et rør/kanal gjennom huden inntil et hulrom inni vevet). Endret 8. februar 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 Hvis du er sikker på at det ikke er svette så kan det være noe slikt... https://www.lommelegen.no/hud/legesvar/masse-svette-fra-baken-eller-noe-annet/69039251 Google is your friend =D Hvis det kommer væske fra endetarmsåpningen, så kan det være hemroider som kan væske. En såkalt "tvilling" er også mulig, det arter seg ofte med væsking via en fistel (et rør/kanal gjennom huden inntil et hulrom inni vevet). Har bestilt legetime men håper at det er noen her som har opplevd det selv og har kommet seg igjennom det Anonymous poster hash: 80e0d...f0e Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Noen smertestillende osv. medisiner kan gi en forbigående situasjon. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 Noen smertestillende osv. medisiner kan gi en forbigående situasjon.Mener du at smertestillende kan hjelpe? Anonymous poster hash: 80e0d...f0e Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Hvis du er sikker på at det ikke er svette så kan det være noe slikt... https://www.lommelegen.no/hud/legesvar/masse-svette-fra-baken-eller-noe-annet/69039251 Google is your friend =D Hvis det kommer væske fra endetarmsåpningen, så kan det være hemroider som kan væske.En såkalt "tvilling" er også mulig, det arter seg ofte med væsking via en fistel (et rør/kanal gjennom huden inntil et hulrom inni vevet). Ja må si det er litt merkelig at folk stiller spørsmål om ymse ting som de lett finner ved et enkelt Google-søk. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Noen smertestillende osv. medisiner kan gi en forbigående situasjon.Mener du at smertestillende kan hjelpe? Anonymous poster hash: 80e0d...f0e Nei, de kan gi litt våt tilstand bakpå.. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Hvis du er sikker på at det ikke er svette så kan det være noe slikt... https://www.lommelegen.no/hud/legesvar/masse-svette-fra-baken-eller-noe-annet/69039251 Google is your friend =D Hvis det kommer væske fra endetarmsåpningen, så kan det være hemroider som kan væske. En såkalt "tvilling" er også mulig, det arter seg ofte med væsking via en fistel (et rør/kanal gjennom huden inntil et hulrom inni vevet). Ja må si det er litt merkelig at folk stiller spørsmål om ymse ting som de lett finner ved et enkelt Google-søk. Jeg spurte om noen her har vært i samme situasjon og om/hvordan de kom seg ut av den. Anonymous poster hash: 80e0d...f0e Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg har IBS/Mb Crohn og opplever dette ofte. Under perioder med stress, dårlig søvn, hygiene eller dersom jeg har spist feil en periode - eller noe med høyt bakterieinnhold må jeg veldig ofte på do. Derfor er slitasjen på min lukkemuskelatur/anus veldig stor. Pga mye fuktighet og hyppige toalettbesøk får jeg derfor lett hemoroider og avføringen min er også veldig variabel. Kan være ekstremt hard, men som regel veldig løs og nesten diaré-aktig Jeg har nettopp hatt 4-5 dager der jeg har vært veldig våt og følt meg bløt bakpå. Som regel er dette en type lyserosa væske, litt brun av og til da det er en blanding av avføring, vann og blod fra en sliten endetarmsåpning. Luktfri. Dette skal normalt sett løse seg selv. Det er viktig at du holder deg tørr. Jeg må bruke nyfiber toalettpapir da gjenvinnbart toalettpapir inneholder lim og bindestoffer som irriterer åpningen min. Potetmel suger til seg fuktighet og kan brukes dersom du har en stor rompe slik at det "gnisser" og skaper sår. Klør det mye kan det være hemoroider. Dersom det er en "tvilling" som det står nevnt her, kan du sjekke dette selv med et speil legg speilet litt i vinkel på gulvet og skræv ned. Spre skinkene med armene. Husk godt med lys under. Men jeg tipper dette går over av seg selv om noen dager. Ville ikke gått til legen så lenge det ikke er smertefylt for deg, men avventet en liten uke. Men nå er jeg vel mer vant med slike ting enn folk flest. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg har IBS/Mb Crohn og opplever dette ofte. Under perioder med stress, dårlig søvn, hygiene eller dersom jeg har spist feil en periode - eller noe med høyt bakterieinnhold må jeg veldig ofte på do. Derfor er slitasjen på min lukkemuskelatur/anus veldig stor. Pga mye fuktighet og hyppige toalettbesøk får jeg derfor lett hemoroider og avføringen min er også veldig variabel. Kan være ekstremt hard, men som regel veldig løs og nesten diaré-aktig Jeg har nettopp hatt 4-5 dager der jeg har vært veldig våt og følt meg bløt bakpå. Som regel er dette en type lyserosa væske, litt brun av og til da det er en blanding av avføring, vann og blod fra en sliten endetarmsåpning. Luktfri. Dette skal normalt sett løse seg selv. Det er viktig at du holder deg tørr. Jeg må bruke nyfiber toalettpapir da gjenvinnbart toalettpapir inneholder lim og bindestoffer som irriterer åpningen min. Potetmel suger til seg fuktighet og kan brukes dersom du har en stor rompe slik at det "gnisser" og skaper sår. Klør det mye kan det være hemoroider. Dersom det er en "tvilling" som det står nevnt her, kan du sjekke dette selv med et speil legg speilet litt i vinkel på gulvet og skræv ned. Spre skinkene med armene. Husk godt med lys under. Men jeg tipper dette går over av seg selv om noen dager. Ville ikke gått til legen så lenge det ikke er smertefylt for deg, men avventet en liten uke. Men nå er jeg vel mer vant med slike ting enn folk flest. Takker for svar Jeg har spist sterk mat i årevis nå så kanskje det kan være årsaken, slik det er nå så har jeg på meg bukse hele tiden for at det ikke skal trenge igjennom til lakenet og ligger på siden framfor å sitte. Dette er helt nytt, frykten for at dette er permanent er der o: Anonymous poster hash: 80e0d...f0e Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Andre som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 53b19...6ce Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 jada fikk snr tvilling påvist null stress etter operasjon null væske. eneste var operasjonssåret da, lakk som faen, men det var jo høyst midlertidig *mic drop* Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Jeg kommer med en oppdatering her slik at de som sliter med det samme og skulle ende opp å finne denne ser hva som kan være problemet Jeg var nettopp hos legen, det visste seg å være analfissur og ba meg bruke sinkpasta 3 ganger om dagen i 14 dager Anonymous poster hash: 53b19...6ce Anonymous poster hash: 53b19...6ce 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå