mortizz Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ja, har da omsider fått innstallert slack 9.0.. Har "mountet" ntfs partisjonene mine med mp3 på.. problemet er at jeg ikke hører noen ting når jeg spiller av disse har SBLive! 5.1 lydkort.. trodde det var innebygde drivere i linux jeg.. det funka da jeg hadde suse innstallert men.. noen som på en enkel måte kan forklare meg hvordan jeg fikser dette? og forresten. hvordan kan jeg starte x, uten å skrive 'startx' hver gang? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hmm.. du må kanskje modprobe driveren til lydkortet ditt. Husker nok ikke riktig, men mulig denen kan hjelpe modprobe emu\* Og en annen ting. Burde du ikke kjørt slackware 9.1? Her er oppdateringsverktøyet til slackware http://www.swaret.org Når det gjelder å starte x uten å skrive startx så må du endre linjen som sier noe sånt som id:3:og:noen:andre:saker må du endre 3 tallet til 4.. Oops.. holdt på å glemme å nevne at det er filen /etc/inittab du skal endre det i Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 jepp, skal prøve Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Er det ikke til 5 ?!? og ligger gpm inne som standard ved noen som helst RC? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Er det ikke til 5 ?!? og ligger gpm inne som standard ved noen som helst RC? Slackware bruker 4 til X.. gpm er standard på alle runlevels untatt 1 (hvor kom gpm inn i bildet?) Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 ja, nå starter x av seg selv! men over til lyden.. argh! virker som lyden funker fint i gnome, men ikke i kde! og den winamp lignende spilleren neker å spille av mp3'ene mine.. mulig jeg stiller dumme spørsmål, men er ikke helt på nett når det gjelder linux ennå Lenke til kommentar
rwu Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) k -> configuration -> configure your desktop -> system audio -> aRts ->start aRts on startup (sound(i/u) -> metode) Endret 11. desember 2003 av rwu Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 rwu, har allerede sjekket, og rekner med at det er som det skal... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ta en titt på http://alsa-project.org. Über lydkvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå