rude Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Er det noen som har denne routeren? Jeg klarer ikke å komme meg til det browser-baserte konfigurasjons-systemet.. Så lurte jeg også på om det er noen som vet om man kan dele internett forbindelsen med Telenor ADSL med en router, eller om Telenor av en eller annen magisk grunn ikke støtter det. Bruker ICS nå, men det begynner å råtne litt, siden jeg er møkk lei av å han unødvenig mange maskiner på for å bruke internett på en av dem. Anyone? - rude Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Er det satt opp riktig? satt opp til å motta ip osv? få du ip av ruteren? kommer du ut på vanlig nett? og ja man kan dele telenor adsl med en router, ikke noe problem. husk på at brukernavnet ditt skal ha med @online.no Endret 11. desember 2003 av Goebbels Lenke til kommentar
rude Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 ja, det er web-basert grensesnitt på den routeren (selv om det ikke står noe om det på komplett.no).. det står i bruksanvisningen at hvis jeg skriver 192.168.1.1 i adresse-bar'en så skal grensesnittet poppe opp.. men det skjer ingen ting. og jeg er kanskje litt newbie på å sette opp nettverk, så hva mener du egentlig med at den er satt opp til å motta IP? (husk jeg kan ikke sette opp en dritt i routeren så lenge jeg ikke kan bruke konfigurasjonprogrammet) Lenke til kommentar
bentose Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) www.google.com http://www.cnetusa.com/support/faq/CNIG914...outer%20FAQ.pdf Q: What are the default username and password of the router? A: Username is “admin” and password is “0000”. Q: What is the default IP address of CNIG914? A: 192.168.1.1 Du må enten sette di maskin til f.eks IP 192.168.1.30 med netmaske 255.255.255.0 Eller velge å motta ip-addresse automatisk med DHCP Høgreklikk på My Network Places, eller Andre Datamaskiner og vel Properties eller Egenskaper. Så dobbelklikk på TCP/IP linja. Bent Endret 11. desember 2003 av bentose Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Får du tildelt ip av ruteren (ipconfig) ? Kommer du ut på nettet? Om du ikke får tildelt ip av ruteren sjekk tcp/ip innstillingene uner egenskaper for nettverkskortet ditt - skal stå til å motta automatisk. Lenke til kommentar
Arbo Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ja, jeg har denne ruteren og den har fungert absolutt knirkefritt for meg. Dersom du ikke kommer inn på konfigurasjonen høres det jo nesten ut som om du ikke har kablet riktig. Er du sikker på at du har gjort det ? WAN-utgangen skal kobles sammen med adsl-modemet, og en av de 4 portene skal til nettverkskortet ditt. Er du sikker på at du har riktige kabler? (ikke kryssede). Da skal det i så fall komme opp en konfigurasjons-side når du skriver inn 192.168.1.1 i nettleseren din. Lenke til kommentar
rude Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 hehe, kan ikke garantere at kablen som går fra adsl-modemet til wan-porten er u-krysset nei.. brukte den som telenor sendte med modemet.. vet du om denne er krysset eller ikke? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Har du sjekka TCP/IP instillingane på din PC? Kva er IP addressa til din PC? 192.168.1.??? eller 169.??? Du kan for eksempel prøve dette i eit DOS vindu. c:\>netstat -nr eller kanskje betre som Goebbles skreiv lenger oppe: c:\>ipconfig Bent Endret 11. desember 2003 av bentose Lenke til kommentar
rude Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 yes.. får ip av routeren.. 169.254.13.101 Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 yes.. får ip av routeren.. 169.254.13.101 som i ja du får ip av ruteren og nå fungerer det, eller ja jeg får ip men det fungerer ikke? Lenke til kommentar
Rambler Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Heisann! Den IP'en du har angitt er vel ikke fra routeren, det er en IP Windows har 'tildelt seg selv' netopp fordi den ikke får kontakt med en DHCP-tjeneste. Prøv å sette fast IP-adresse som tidligere foreslått, f.eks 192.168.1.10. Etter å ha endret dette går du i command modus (windows-tast + R-tast, skriv inn cmd og trykk enter) du får da opp et vindu med tekstbasert grensesnitt, dvs. et 'dos-vindu'. Skriv inn 'ipconfig /release' og trykk enter. Deretter følger du på med 'ipconfig / renew' og enter. Maskinen din skal da vise den IP-adresse du har satt, f. eks. 192.168.1.10, og du skal kunne få kontakt med din router. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå