Martin97444 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Hei, jeg kjøpte en ny iphone hos elkjøp i fjor og nå er den ødelagt. Leverte på reklamasjon og fikk beskjed om at de ikke klarte å fikse dem. De skulle derfor gi meg et tilsvarende produkt. Det som står på ordre melding på reklamasjonssiden demmes er at jeg vil få en brukt iphone som er like bra som den jeg leverte inn. Kan jeg kreve å få en splitter ny iphone? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Spørs vel om du har rettigheter til ny hvis de har brukt på lager, men det må være tilsvarende er den skadet\ripete etc kan du vel kreve pengene tilbake\heving av kjøp hvis det ikke er mulig å reprarere. Greit nok butikken vil bli kvitt bvare men du kan jo bare ta den på garanti reprasjon igjen hvis den går i stykker? Men dette er veldig spessielt tilfelle i så fall som regel får man nytt produkt eller pengene igjen. Men tror ikke butikken kan gi deg kortere reklamasjonsfrist selv om du får bvare siden reklamasjonen følger produktet ikke kjøpet. Men de kan droppe å gi deg åpenkjøp. Så jeg hadde tatt i mot bvare istedenfor reprasjon fordi det må være 3 ganger samme feil før man kan heve kjøpet. Men problemet med bvare her kan være batteriet er dårlig og bør byttes, særlig hvis det var utstillingsmodell. Men det må butikken i så fall dekke hvis batteriet er nesten dødt. Endret 8. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Får ikke en brukt telefon, er vel snakk om en bytteenhet (swap-unit). Appleverksteder får nesten ikke lov å gjøre noen som helst reparasjoner iht Apples servicerutiner, og man får dermed en byttenhet (som framstår som ny, men uten eske og tilbehør) ved garantireparasjoner. Er diskutert mange ganger, f.eks. her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1725061 1 Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Får ikke en brukt telefon, er vel snakk om en bytteenhet (swap-unit). Appleverksteder får nesten ikke lov å gjøre noen som helst reparasjoner iht Apples servicerutiner, og man får dermed en byttenhet (som framstår som ny, men uten eske og tilbehør) ved garantireparasjoner. Er diskutert mange ganger, f.eks. her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1725061 kan bekrefte at dette stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå