Kynxx Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp Lenke til kommentar
mandela Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg er irritert fordi da jeg ville ha 4G tale så sa stjelenor "too bad" telefonen din støttes ikke. "Kjøp et annet flaggskip da haha". Du får telefoner til under 2000kr som støtter volte i begge de norske nettene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Hvem da? https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp https://telia.no/4g-tale Feks. Samsung J7 (2017) støtter 4G-tale og Wifi-tale i begge nett. Prisen ligger på ca. kr. 2500 sist jeg sjekket. Det samme tror jeg kan sies om Huawei P10 Lite. I linkene over finner du eksempler på hvilke telefoner som støtter hva, men tror ikke de er helt oppdaterte. Trolig støttes flere telefoner i dag, men operatørene er litt trege med å oppdatere listene sine. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Samsung J3 2017, A3 2017 dupper ned til 2000kr, Xcover4 ligger litt over (har vowifi i begge nettene også), A5 2016 som noen eksempler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Og mens vi skriver på denne tråden settes det fortsatt opp nye 3G-siter. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Jeg satte iphonen min i flymodus så jeg fikk tvunget frem wifi tale via komplett mobil (telenors nett). Logget inn i nettbanken ved å bruke bankid på mobil. Det virket! :o Dette hadde jeg ikke regnet med, siden sim tjenester pleier å kun gå via mobilnettet, dog som sms eller lignende. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Skal funke fint, både Telenor og Telia benytter SMSoverIP når du er volte/vowifi-registrert. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Er klar over det. Det var bare så overraskende at bankid på mobil virker sånn uten videre. Blir litt tvilende på sikkerheten når digital signering går via wifi, som kan sniffes, men de glupe hoder hos Telenor og DNB har vel tenkt på dette da bankid for mobil ble skapt. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 (endret) Telenor følger en spec, telefonprodusenten likeså. Det var en kort periode da vowifi ble lansert at det ikke fungerte på enkelte telefoner, men da var det telefonprodusenter som måtte oppdatere programvaren til telefonene for å fungere med BankID sin løsning (som også følger bransjespecs, derav ingen særløsninger på telefonsiden). BankID er forøvrig ikke utviklet eller eid av DNB, men de var vel de første til å lansere løsningen. Det er heller ikke bombesikkert, hverken via brikke eller mobil, stort sett alt kan misbrukes: https://norsis.no/svindel-og-misbruk-av-bankid/ Endret 2. april 2018 av mandela Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 Da er førstepost oppdatert mtp. at ICE ruller ut 4G-tale i enkelte byer.Fortsett mange operatører som mangler 4G-tale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Oppdaterer Chili i første post. Lenke til kommentar
friendsmag Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Oppdaterer Chili i første post.Chilimobil tester fortsatt 4G og wifi-tale. Ved forespørsel kan man få aktivert begge deler. Virker ikke helt bra per dags dato. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Chilimobil tester fortsatt 4G og wifi-tale. Ved forespørsel kan man få aktivert begge deler. Virker ikke helt bra per dags dato. Lurer på hva Chilimobil tester siden de hverken har kjernenett eller radionett selv. Lenke til kommentar
arnekohn Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Fikk nettopp dette svaret fra Chilimobil: Vi har nettopp fått på plass 4G-tale og Wifi-tale. Bare ta kontakt dersom det er noe mer jeg kan hjelpe deg med. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Fikk nettopp dette svaret fra Chilimobil: Vi har nettopp fått på plass 4G-tale og Wifi-tale. Bare ta kontakt dersom det er noe mer jeg kan hjelpe deg med. Da har de forsyne meg slått både OneCall og MyCall! Da er det bare å stenge ned 3G. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Da har de forsyne meg slått både OneCall og MyCall! Da er det bare å stenge ned 3G. Jeg sitter da med VoLTE fra OneCall akkurat nå? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Jeg sitter da med VoLTE fra OneCall akkurat nå? OneCall ruller ut i puljer. 12.000 brukere blir oppdatert hver dag, og de regner med å være ferdige i løpet av oktober. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 OneCall ruller ut i puljer. 12.000 brukere blir oppdatert hver dag, og de regner med å være ferdige i løpet av oktober. Ah, mitt eget nr ble først portert i dag, fikk VoLTE på Note 9 og Samsung Galaxy Watch med en gang... 1 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Da mangler de bare VoWifi så har de også klart å bli med i den moderne verden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå