Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 MYCall og OneCall er så vidt jeg vet koplet mot OneCalls IMS Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 MYCall og OneCall er så vidt jeg vet koplet mot OneCalls IMS Jeg ser på en telefon med MyCall SIM - kort nå, og det står i APN: OneCall mms/internet. Derfor er OneCall IMS en mulighet, stemmer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Hmmm, jeg er usikker på om det er DER du ser det. Forumbruker Øystein H ga en god forklaring, men jeg har ikke funnet lenken. Skal se hva jeg finner. Jeg tror noe av forklaringen er at MyCall og OneCall har nettverkskode 242-05, mens Telia/Chess har 242-02. Kommer tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Her er’n: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1760342 Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Her er’n: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1760342 Tusen takk, interessante greier! 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 MYCall og OneCall er så vidt jeg vet koplet mot OneCalls IMS MyCall = OneCall, det er bare snakk om differensiering mot kunder. OneCall har heller ingen egen IMS core så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Fjordkraft? (Telenors nett) Fjordkraft har 4G Tale og Wifi Tale i Telenors nett. Get Mobil kan legges til, de tilbyr verken 4G Tale eller Wifi Tale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Første post er oppdatert med Fjordkraft, Saga Mobil, MyCall og Get Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Så vidt jeg vet er Telia eneste operatør som tilbyr VOLTE for sine kontantkortkunder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Så vidt jeg vet er Telia eneste operatør som tilbyr VOLTE for sine kontantkortkunder. Talkmore tilbyr også VoLTE og VoWIFI for sine kontantkort. For å aktivere VoLTE må man kontakte kundeservice da dette ikke lar seg gjøre gjennom mine sider. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Talkmore har Norges beste priser i USA, ikke glem det! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Fra originalposten: Chess, men ikke for kontantkort og ikke WiFi-tale (Telias nett) Jeg bruker backup-sim´en min fra Chess i dag pga problemer med Telenor sitt nett på hytten og de har tydeligvis Wifi-Tale nå som man kan se ut i fra skjermskuddet tatt med min iPhone X. Jeg bruker et gammelt abonnement kalt Chess Ambassadør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Fra originalposten: Chess, men ikke for kontantkort og ikke WiFi-tale (Telias nett) Jeg bruker backup-sim´en min fra Chess i dag pga problemer med Telenor sitt nett på hytten og de har tydeligvis Wifi-Tale nå som man kan se ut i fra skjermskuddet tatt med min iPhone X. Jeg bruker et gammelt abonnement kalt Chess Ambassadør. IMG_3660.PNG Da oppdaterer jeg første post. Har faktisk en telefon med Chess Kontant og der virket ikke 4G-tale eller Wifi-tale, men kan ha noe med at det ikke er penger på kortet. Telefonen støttes for både 4G-tale og Wifi-tale hos Telia, men den står ikke oppført hos Chess. Kanskje sim-kortet er for gammelt også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Jeg har sjekket VOLTE med Chess og fått vite at tjenesten ikke er tilgjengelig for kontantkort. Du får det hos Telia og Talkmore. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Litt merkelig. Det er ikke nevnt noe om at volte ikke virker på chess kontant. Nedtur. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Telenor sier heller ikke noe om det samme. Årsaken er enkel, de vil ha folk over på abonnement. Jeg hadde Telenor kontantkort en periode men ble nedringt av selgerne deres som åpnet med å si at de ville ta opp samtalen. Sånne snakker jeg ikke med. Når jeg ikke lenger svarte på kontantkortet, gikk de over til å ringe til jobbtelefonen, også Telenor. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Litt merkelig at operatørene vil ha folk vekk fra kontantkort. Det er jo nettopp der de tjener penger per kunde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Mja... Operatørene har stort sett bare faste utgifter, og da er det bedre å tjene 300 per måned (ABO) enn en femtilapp i året på en som bruker kontantkort i reserve. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Jeg er irritert fordi da jeg ville ha 4G tale så sa stjelenor "too bad" telefonen din støttes ikke. "Kjøp et annet flaggskip da haha". Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg er irritert fordi da jeg ville ha 4G tale så sa stjelenor "too bad" telefonen din støttes ikke. "Kjøp et annet flaggskip da haha". Hvilken telefon? Mulig jeg har nevnt det før, men de vet mere på kundeservice Komplett Mobil. Fks. Huawei støttes noe ks hosTelenor ikke var oppdatert på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå