Gå til innhold

Hvilke operatører tilbyr tale over WiFi og 4G-tale?

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hmmm, jeg er usikker på om det er DER du ser det. Forumbruker Øystein H ga en god forklaring, men jeg har ikke funnet lenken. Skal se hva jeg finner. Jeg tror noe av forklaringen er at MyCall og OneCall har nettverkskode 242-05, mens Telia/Chess har 242-02. Kommer tilbake.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Så vidt jeg vet er Telia eneste operatør som tilbyr VOLTE for sine kontantkortkunder.

Talkmore tilbyr også VoLTE og VoWIFI for sine kontantkort.

For å aktivere VoLTE må man kontakte kundeservice da dette ikke lar seg gjøre gjennom mine sider.

Lenke til kommentar

Fra originalposten:

Chess, men ikke for kontantkort og ikke WiFi-tale (Telias nett)

Jeg bruker backup-sim´en min fra Chess i dag pga problemer med Telenor sitt nett på hytten og de har tydeligvis Wifi-Tale nå som man kan se ut i fra skjermskuddet tatt med min iPhone X. Jeg bruker et gammelt abonnement kalt Chess Ambassadør.

post-13363-0-05884500-1522333155_thumb.png
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fra originalposten:

Chess, men ikke for kontantkort og ikke WiFi-tale (Telias nett)

Jeg bruker backup-sim´en min fra Chess i dag pga problemer med Telenor sitt nett på hytten og de har tydeligvis Wifi-Tale nå som man kan se ut i fra skjermskuddet tatt med min iPhone X. Jeg bruker et gammelt abonnement kalt Chess Ambassadør.

Da oppdaterer jeg første post.

Har faktisk en telefon med Chess Kontant og der virket ikke 4G-tale eller Wifi-tale, men kan ha noe med at det ikke er penger på kortet. Telefonen støttes for både 4G-tale og Wifi-tale hos Telia, men den står ikke oppført hos Chess. Kanskje sim-kortet er for gammelt også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har sjekket VOLTE med Chess og fått vite at tjenesten ikke er tilgjengelig for kontantkort. Du får det hos Telia og Talkmore.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Telenor sier heller ikke noe om det samme. Årsaken er enkel, de vil ha folk over på abonnement. Jeg hadde Telenor kontantkort en periode men ble nedringt av selgerne deres som åpnet med å si at de ville ta opp samtalen. Sånne snakker jeg ikke med. Når jeg ikke lenger svarte på kontantkortet, gikk de over til å ringe til jobbtelefonen, også Telenor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Mja... Operatørene har stort sett bare faste utgifter, og da er det bedre å tjene 300 per måned (ABO) enn en femtilapp i året på en som bruker kontantkort i reserve.

Lenke til kommentar

Jeg er irritert fordi da jeg ville ha 4G tale så sa stjelenor "too bad" telefonen din støttes ikke. "Kjøp et annet flaggskip da haha". :(

Hvilken telefon? Mulig jeg har nevnt det før, men de vet mere på kundeservice Komplett Mobil. Fks. Huawei støttes noe ks hosTelenor ikke var oppdatert på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...