Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Dette kommer ikke alltid frem på kundesidene til operatørene, og noen ganger får man feil svar når man tar kontakt med kundeservice. Håper forumbrukere vil fylle ut listen og korrigere feil underveis, men mine erfaringer så langt: Tilbyr 4G-tale: Telenor (Telenors nett) Telia (Telias nett) Talkmore (Telenors nett) Telipol (Telenors nett) Komplett (Telenors nett) Fjordkraft (Telenors nett) Saga Mobil (Telenors nett) Happybytes (Telenors nett) Chilimobil (Telias nett) ICE (tilbyr 4G-tale i eget nett i enkelte byer. Foreløpig støttes få mobiler).Onecall (Telias nett) MyCall (Telias nett) Det ser nå ut til at de fleste operatører tilbyr 4G-tale (VoLTE) og jeg vil ikke lenger oppdatere denne posten. Sist oppdatert 27.10.2018. Som en sluttkommentar kan det sies at operatører i Telias nett var de siste som fikk dette på plass og fortsatt savnes tale over WiFi hos enkelte. ICE legger ut by for by fortløpende og får stadig støtte på flere telefoner.Det kan være lurt å kontakte operatør for oppdatert informasjon om dette før kjøp av telefon siden listene på deres nettsider ikke alltid er oppdaterte. Endret 27. oktober 2018 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Komplett Mobil tilbyr 4G og WiFi-Tale. Chess tilbyr 4G-Tale, men WiFi-Tale er jeg litt usikker på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Chess tilbyr 4G-tale, men ikke for kontantkort. Edit: og så vidt jeg har forstått, er Telia eneste som tilbyr VOLTE for kontantkort. Oppkobling skjer på 2-3 sekunder. Endret 8. februar 2018 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Komplettmobil har 4G og wifi tale, mennikke for kontantkort. Onecall har ikke 4g eller wifi tale. 4G tale skal komme i vinter ifølge medarbeider hos support. Wifi tale henger i lufta. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Chilimobil har WiFi-tale selv om jeg absolutt ikke vil anbefale de som operatør. Endret 8. februar 2018 av Rudde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Chilimobil har WiFi-tale selv om jeg absolutt ikke vil anbefale de som operatør. Tok kontakt med Chili for noen uker siden og de sa de ikke kunne tilby hverken 4G-tale eller Wifi-tale. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Komplettmobil har 4G og wifi tale, mennikke for kontantkort. Onecall har ikke 4g eller wifi tale. 4G tale skal komme i vinter ifølge medarbeider hos support. Wifi tale henger i lufta. Har Komplett kontantkort? Har du link til produktet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 @TS: fint om du kan oppdatere førstepost i henhold til de som kommer inn av ny info. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Komplettmobil har 4G og wifi tale, mennikke for kontantkort. Onecall har ikke 4g eller wifi tale. 4G tale skal komme i vinter ifølge medarbeider hos support. Wifi tale henger i lufta.Har Komplett kontantkort?Har du link til produktet? Beklager! Det har de ikke, jeg var bare under en massiv DERP da jeg skrev forrige post. Jeg lar den stå som en skrekk og advarsel til meg selv for all fremtid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Første post er oppdatert etter ny info fra forumbrukere! Takk så langt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Legger også til at man må ha telefoner som støtter 4G tale og Wifi-tale. Det er litt forskjell på Telia og Telenor her, og enkelte operatører har ikke oppdatert informasjon om hvilke telefoner som støtter hva. Just saying... Enkelte kundesider lar deg enkelt slå av og på 4G-tale, mens hos andre operatører må man fysisk kontakte kundeservice for å aktivere. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Chilimobil har WiFi-tale selv om jeg absolutt ikke vil anbefale de som operatør.Tok kontakt med Chili for noen uker siden og de sa de ikke kunne tilby hverken 4G-tale eller Wifi-tale. Jeg bor i en kjeller leilighet med dårlig dekke, mange sier de har problemer med å snakke med meg der, skrudde på WiFi Tale i innstillingene på telefonen og har fått beskjed om at lyden er mye bedre. Dette er selvsagt ingen fasit, men hva som bragte meg til å tro at de hadde det. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Ifølge Chess selv skal Wifi-Tale være aktivert når man aktiverer 4G-Tale, prøvde det ut etter jeg fikk beskjeden, men no luck. Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) MyCall tilbyr ikke taler via WiFi, men taler i 4G får man. Ingen VoLTE hos dem heller. Endret 9. februar 2018 av Karl Andreas Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg skal ikke være påståelig, men noen av opplysningene over, stemmer ikke med det jeg har innhentet selv fra operatørene. Kan det være at folkene på kundeservice ikke vet bedre? På ICE sa de at de ikke var sikre på om de ville tilby VOLTE. Akkurat det henger ikke på greip, for det er vesentlig for ICE å ha VOLTE. Dels pga kostnadene med å kjøpe tale fra Telia, men også pga oppkoplingstid og samtalekvalitet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg skal ikke være påståelig, men noen av opplysningene over, stemmer ikke med det jeg har innhentet selv fra operatørene. Kan det være at folkene på kundeservice ikke vet bedre? På ICE sa de at de ikke var sikre på om de ville tilby VOLTE. Akkurat det henger ikke på greip, for det er vesentlig for ICE å ha VOLTE. Dels pga kostnadene med å kjøpe tale fra Telia, men også pga oppkoplingstid og samtalekvalitet. Jeg har oppdatert listen i første post, og ICE har alltid stått oppført under de som ikke tilbyr VoLTE og Wifi-tale. Om noe annet er galt så retter jeg fortløpende etter poster her i tråden. Folk på kundeservice vet ikke alltid hva de støtter, så noen av opplysningene kan være feil pga. av dette, men jeg tror listen stemmer bra nå. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 MyCall tilbyr ikke taler via WiFi, men taler i 4G får man. Et off-topic spørsmål: Er MyCall koblet mot Telia eller Onecall sin IMS (telefonsentral) ? Hvis de er koblet mot Telia er det naturlig at de har VoLTE med ikke VoWifi på samme måte som Chess, men er det koblet mot Onecall er det merkelig om MyCall tilbyr VoLTE når ikke Onecall gjør det selv enda. Noen som vet ? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg er nygjerrig på tvillingsim og mulighetene der. Jeg har tre telefoner på samme abonnement hos komplett og er relativt fornøyd med det. Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) MyCall tilbyr ikke taler via WiFi, men taler i 4G får man. Et off-topic spørsmål: Er MyCall koblet mot Telia eller Onecall sin IMS (telefonsentral) ? Hvis de er koblet mot Telia er det naturlig at de har VoLTE med ikke VoWifi på samme måte som Chess, men er det koblet mot Onecall er det merkelig om MyCall tilbyr VoLTE når ikke Onecall gjør det selv enda. Noen som vet ? MyCall mot Telia Jeg har lest en topic fra i fjor,hvor en kamerad beskriver noe om telefonsentralen hos OneCall. De kan bruke OneCall telefonsentralen hos MyCall faktisk. Ingen VoLTE hos OneCall, så er det det samme hos MyCall. Og jeg vet at det ikke er mulig å ha VoWifi hos MyCall heller. Endret 9. februar 2018 av Karl Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå