Gå til innhold

Skuddflammer

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bruker ikke studio selv, men har gjor noe lignende når jeg skulle lage bullet-time effekt. lagde ett klipp av den sekvensen jeg ville ha bullet-time med og eksporterte som tga-filer (sekvens). Henta inn i 3d-programmet og animerte med bilde-sekvensen som en guide om hvordan kameraet skulle trackes og kulene gå.

Dette fungerte mer eller mindre, dog dette var en 1-kameratest ble det ikke svære resultatet. men prinsippet er det samme.

output den framen (rammen) fra filmen du vil ha flammen på, åpne i paint, photoshop el. og legg flammen på bildet, lagre, og hent inn i studio igjen. bytt ut akkurat den framen fra filmen med det stillbildet, og når man ser filmen i normal hastighet vil du få en overbevisende hjemme-kvalitet, dog litt morsom effekt..

enklere kan det vel ikke bli :)

Lykke til! :thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det har jeg prøvd før og det var helt forferdelig. Jeg gikk drog en tittel over bilde og skiftet tittelen ut med et bilde av en flamme. Ble ikke bra, skulle ønske flammen beveget seg. Skulle egentlig bruke after effects, men det klikket. Innrømmer at det var et nedlastet program, men så lenge jeg bruker det til privat bruk så gjør jeg ingenting ulovlig. Så prøvde jeg med Premiere 6.0, men det gikk på samme måte.

Feil feilrapport, og den inneholdt noe med lisens osv. Irriterende.

Lenke til kommentar
Hei. Hvis du trykker deg inn på den scenen du vil ha flamme på og legger til tekst funker det fett. Legg til en tekst hvor du skriver: -
Med den streken kan du legge på farger og effekter og det vil se ut som et skudd. Har prøvd det selv og det funka bra. Lag noen sånne klipp som varer i 0,2 sek hver eller no. Har du flere etter hverandre og med maskingevær lyd i bakrunnen, kan det se ut som maskingevær skudd :yes:

Sjekk min scene her:
[url="http://home.no.net/bllizard/studiogames/z-skyting.wmv"]Maskin gevær[/url] Endret av Andyax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Vi lastet ned noen stillbilder av skuddflammer og keyet vekk bakgrunnsfargen. Så la vi dem oppå og bestemte størrelsen. Ganske digg egentlig.

Lenke til kommentar

Keying er enkelt :)

Tenk deg dette bildet:

//;./\\88//.://

Du vil bare ha "88" med, og ????? bak 88.. Da lager du et bilde med svart og hvitt, svart der du ikke vil vise noe, og hvitt der du skal vise noe. La meg illustrere key-matten som jeg lager til bildet over:

000001100000

Nå har jeg bildet: //;./\\88//.://

Og matten: 000001100000

Når jeg så renderer dette får jeg:

88

Så må vi bare putte bakgrunnen under 88 klippet så får vi:

????88?????

Håper dere fatta "bildene" mine fordi jeg har ikke tid til å lage skikkelige bilder :)

-- Vel, er matter jeg forklarte der. Ta for eksempel bluescreen, du har en mann i front av en blå skjerm og filmer det. På pcen så tar du så og bytter ut ALT det blå med et annet bilde -> det er keying... :)

--

Selv så ville jeg uansett laget et fint skudd i Photoshop, gjerne 3 versjoner slik at du får 1versjon per frame slik at det blir bevegelse som du tydeligvis ønsket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Fant ut en ganske enkel og veldig bra metode.

Finn eller lag skuddflammer som går over 3 frames, altså 3 forskjellige flammer. Gå inn i photoshop og plasser hver flamme i hvert sitt dokument. Dokumentet må være 768x576 stort og ha en transparent bakgrunn.

Deretter går du inn i Studio 8 og drar ned en tittel fra de du kan velge mellom. Så dobbeltklikker du på denne og henter frem bilde nr 1 du lagde i photoshop. Siden bildet er transparent er det bare skuddflammen som syns og du kan plassere den hvor du vil.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er en proff hollywood film med millionbudsjett, synes jeg du burde ta en titt på AlamDV 2 (3 kommer snart). Et dødsenkelt program med tusenvis av plug-ins som brukere selv lager og sender inn. Meget kjapt program til f.eks skuddflammer, laserpistol, eksplosjoner og lyssverd fra Star Wars filmene.

Billig er det også, ca 5-600 kr.

Brukerne lager også filmer som lastes opp på sidene. Mange gode filmer som kan brukes til hjelp, inspirasjon osv.

Alle burde ta en titt!

http://fxhome.com/alamdv2/

Fredrik

Endret av hallvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...