Myst Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Kort info: Begynt å jobbe som frivillig hos en lokal brukthandler, med ansvar for elektronikken (testing og klargjøring til prising). Her forleden fikk vi inn disse to og aner ikke om de er verdt bryet. Skal gjøre litt research når jeg har anledning, men tenkte er greit å spørre ekspertene her også. Dette første aner jeg ikke hvordan man slår på engang. Lå bare på bordet som vist på bildene. Selv om batteriet er på, hjelper det lite når det ikke er noe ladestasjon. Noen som er kjent med denne modellen? Er vel lite håp å få liv i det når batteriet er tom? Det andre kameraet er såppass gammelt at tenker kun spesielle samlere hadde vært interessert i det. Står bare Nikon EM og ingenting annet, så aner ikke hvilken konkret modell det er. Hvis noen kjenner det igjen og har formening om hva det kan være verdt, er det fint med tilbakemelding. Hvis det er noen fra Aust-Agder eller Vest-Agder som kunne tenke seg disse, kan det også ordnes. Endret 8. februar 2018 av Myst Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Nikon kameraet er et Nikon m90. Modellnummeret står på toppen av kameraet. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Det er et Nikon EM: https://en.wikipedia.org/wiki/Nikon_EM m90 er det eneste valget for manuell lukkertid på dette kameraet, 1/90 sekund. Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Bare så det jeg å googlet navnet og fikk opp bilde av samme kamera ? Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Det første (Canonvision EX1 8mm) kan du få kjøpt hos eBay for 2,5 €, https://www.ebay.com/i/272253117818?rt=nc, ser ut til å være fra rundt 1992. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Det første (Canonvision EX1 8mm) kan du få kjøpt hos eBay for 2,5 €, https://www.ebay.com/i/272253117818?rt=nc, ser ut til å være fra rundt 1992. Dette er en reklameplakat for kameraet, og ikke selve kameraet. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 Takk for svar. Så begge to har ingen nytte enn på dynga. Da gjør jeg kort prosess med dem etterpå. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Videokameraet er neppe verdt noe særlig nå. Der har det skjedd for stor utvikling. Nikon EM får du kanskje 2-3 hundrelapper for, dersom det er i god stand. Objektivet, en 36-72 mm, ville jeg maks gitt en hundrelapp eller to for. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Godt mulig du kan få litt for objektivene? Nikon-objektivet selges for rundt 30 USD, mens Canon-objektivet klarte jeg ikke å finne noen pris på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Antar dette er objektivet festet på videokameraet? Rundt 50-100 USD på ebay... Endret 8. februar 2018 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 Så mye peiling har jeg på kameraer, ser dere. Tenkte ikke engang på at objektivene kan tas av og selges og seperat. De virket til å være i god stand, så kan legge dem ut for par hundringser. Kanskje finnes det noen der ute som har behov for akkurat de objektivene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Nikon-objektivene passer til Nikon fotokameraer så de er greie og selge, men det Canon CL VL AF Macro passer ikke til Canon fotokameraer så det blir ikke lett og kvitte seg med det, hvis det ikke finnes en der ut med et filmakamera som bruker den type fatning da. Endret 8. februar 2018 av Nautica Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Det Canon-objektivet er laget for an ganske knøttliten brikke. Ingen stillbildekameraer bruker en slik fatning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå