Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremsepedal siger inn

Knuttz

Anbefalte innlegg

Hei! Har en opel vectra 2005 modell som har blitt stående litt for lenge ute i vinter, så det har samlet seg en hel del snø på taket som hadde blitt steinhardt. Så har kjørt litt og varmet opp bilen i håp om at snøen skulle løsne og skli av taket. For å teste om det hadde løsnet så har jeg bråbremset (kontrollert og uten fare for andre) på diverse steder uten hell. Nå har jeg fått opp varsellampe på dashbordet for bremse systemet. Hvis jeg holder bremsen inne mens jeg kjører så forsvinner pedalen sakte men sikkert innover og bremseeffekten er kraftig redusert når den er helt inne(stopper nesten). Pumper jeg på bremsen under bremsing så får jeg bedre resultat, men ikke optimalt. Kan pumpe bremsen hard når motoren er av, men effekten forsvinner når jeg holder pedalen inne og starter motoren. Forslag til hva som kan ha ryki? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God dag!

Jeg er ingen bil ekspert men har mulig noen tips jeg kan dele ifra meg.

Ikke ta mine tanker bokstavelig, men kan være en smule til at det stemmer :)

Når du holder bremsen inne og du kjenner at trykket til brems pedalen forsvinner, så mener jeg at da frigjør du "trykket" til pedalen og bremsevesken gir sin funsjon. Dermed ingen konklusjon på denne settningen. 

Har du tatt deg en tur under bilen og sett om det ligger is/snø på bremsene? mulig det er lite av bremseveske på bilen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...