Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er en god bil som holder til elbilene tar helt over? Under 60k.

PgUp

Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter en bil til under 60k som bør holde uten store feil eller mangler frem til 2025. I øst-vest agder området. I golf størrelsen eller større. 

Noen forslag? Helst automat men kan tenke det blir litt urealistisk. Viktigste er noe som er billig og mye for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde satset på noe japansk alla

_1803208992.jpg
Toyota Corolla 1.4 2007

2007 Toyota Corolla i meget hel og fin stand.
Meget driftsikker og et fornuftig bilvalg som kun er kjørt 11600mil.
Bilen er oversiktlig og veldig lettkjørt samtidig som den er gjerrig på bensin.
Her har du en trofast bil i mange år!

_1506385738.jpg
Mazda 3 1.6 2007

Sporty og kjøreglad kombi, samt ett utseende som stikker seg ut i mengden.
Meget lettkjørt, lavt forbruk og generelt lite feil kjennetegner disse bilene.
Komplett historikk på bilen og EU godkjent til 3mnd 2019.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, er på utkikk etter en bil til under 60k som bør holde uten store feil eller mangler frem til 2025. I øst-vest agder området. I golf størrelsen eller større. 

Noen forslag? Helst automat men kan tenke det blir litt urealistisk. Viktigste er noe som er billig og mye for pengene.

Jeg kjøpte nylig en 2011-modell Hyundai i30 CW Premium med bensin og automat, den er helt topp til prisen. Det finnes også et par i20 under 100 med den kombinasjonen, men det blir jo litt kjipere. Ellers må du gi opp automat-kassa (som bare er 4-trinns uansett).

En bil som holder uten store feil eller mangler frem til 2025 er en flett ny Kia. Siden de har 7 års nybilgaranti.

Lenke til kommentar

I den artikkelen står akkurat det jeg sa.

Tar du alt bokstavelig? Du må gjerne foreslå noen biler ellers er ikke denne samtalen noen vits i å fortsette :)

Det er jo en viss sannsynlighet for at det blir lovfestet, det vil tiden vise. Men flytt gjerne denne samtalen til et annet sted der det kan være relevant.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Tar du alt bokstavelig? Du må gjerne foreslå noen biler ellers er ikke denne samtalen noen vits i å fortsette :)

Det er jo en viss sannsynlighet for at det blir lovfestet, det vil tiden vise.

Jeg anbefaler Toyota Hiace, den møter kriteriene dine. :)

Partiene har som mål i sine program at det bare skal selges nullutslippsbiler i 2025, men et forbud mot fossilbiler i 2025 blir det ikke.

Lenke til kommentar

Det er jo en viss sannsynlighet for at det blir lovfestet, det vil tiden vise.

Jeg anbefaler Toyota Hiace, den møter kriteriene dine. :)

Partiene har som mål i sine program at det bare skal selges nullutslippsbiler i 2025, men et forbud mot fossilbiler i 2025 blir det ikke.

Ikke forbud nei, snakket om nye biler. Men spørs jo om det skjer, men vi kan jo håpe.

Lenke til kommentar

Ja sorry, jeg mente nybilsalg. Det vedtaket fins i alle fall ikke nå så det er merkelig å basere et bilkjøp på det.

Hvis du ønsker forslag til bil ville jeg nevnt litt flere kriterier. Hva er du ute etter, en pickup, en minibuss, en stasjonsvogn, en liten 2-dørs? Forhjulstrekk, firehjulstrekk? Hvor mange seter/dører? Krav til komfort/ekstrautstyr? Sikkerhet?

Lenke til kommentar

Corolla er ganske safe driftsmessig, men ekstremt kjeeeedelig. Mazda 3 er fin, men pass for småkjørt diesel og rust.

Ford Focus II er et godt kompromiss, kanskje ikke så driftssikker som de beste (men bedre enn Golf og mye annet) har relativt rimelig service og delepriser og er bedre å kjøre enn det meste annet i den klassen. Dessuten hagler det av slike på Finn så det bør gå an å finne noe brukbart og kanskje med prutningsmonn også.

Den har selvfølgelig de vanlige dieselproblemene med småkjøring som alle andre fra den tiden, så bensin er mer safe med tanke på driftssikkerhet. 1.6-literen er solid og sterk nok til vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Ford Mondeo of Focus og lignende finnes det helt absurde mengder av på veien til lands, så her kan man gjøre skikkelige kupp siden dem er så tungsolgt. 

Toyota er nok veien å gå for driftsikkerhet, men her må du nok opp i dyrere summer for å få noe brukbart.

Da jeg for noen år siden så på bil, havnet jeg på en 2006 Mondeo til 60 tusen. Tilsvarende Toyota Avensis 2006 med høyere kilometerstand lå på 110 tusen pluss.

Avensisen er nok mere driftsikker - men dobbel pris verdig driftsikker? ikke i mine øyne :p

Men mye kommer ann på om du er villig til å fikse litt selv, eller skal ta alt på verksted. MYE penger å spare på å gjøre småjobber selv.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...