Gilbert Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 joa, det høres vel og bra ut. tror jeg hadde kommet frem til noe slikt om det ikke var for at dbstrukturen min ikke er slik. idforum debatt startinnlegg av overskrift text dato signatur stengt Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) prøv. en dato er en dato, om du vil hente den ut som epoch tid eller som en full dato er opp til deg. internt har ikke mysql noe problem med å sortere en eldre dato før en nyere dato. En dato er ikke en dato hvis den lagres om varchar i formatet dd.mm.yy. Da vil den sortere på dag og gi f*** i måned og år. Endret 15. desember 2003 av ZoRaC Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 det er den vel... har du ikke poster i samme tråd med felles verdi i debatt-kolonna? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 det du mener er at jeg må lage en flokk spørringer før jeg kan ta i bruk den du kom med? prøver ut det jeg Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 nei. du trenger *kun* den mente jeg å si fra dag èn... du kan da i det minste prøve selvom du ikke tror meg Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 prøv. en dato er en dato, om du vil hente den ut som epoch tid eller som en full dato er opp til deg. internt har ikke mysql noe problem med å sortere en eldre dato før en nyere dato. En dato er ikke en dato hvis den lagres om varchar i formatet dd.mm.yy. Da vil den sortere på dag og gi f*** i måned og år. det var det heller aldri snakk om. det var snakk om date eller datetime, hvertfall fra min side. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 du kan sortere etter dato uansett hvilket datoformat det er i. Du skriver ingenting om at det er datetime. Du srkvier uansett hvilket datoformat. *kverruelere* Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 varchar er ikke noe datoformat *kverulere enda mer* Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Varchar eller ikke har ingenting med saken og gjøre, sålenge ting er i Unix timestamp "time()" så er det nok, evnt så kan det jo legges til noe som heter lastpost i en tråd? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) $siste_query="select count(*) as antall_svar, min(id) as traad_starter_id, max(dato) as nyeste_dato, max(id) as nyeste_post_id from debatter where group by debatt order by nyeste_dato desc limit 10"; $siste_result=mysql_query($siste_query); $number=mysql_numrows($siste_result) || die(mysql_error()); $i=0; while($i<$number){ ?> <a href="index.php?locat=debatt&id=<? echo $siste_nummer ?>" class="link_1"><? echo $siste_emne ?></a> (<? echo $antall_svar ?> svar, siste <?php echo date("H:i",$nyeste_dato); ?>) <p> <?php $i++; } ?> ...blir til... mysql_numrows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource on line "query" EDIT!! fant feilen. rekker ikke se om det funker nå, men prøver vel seinere i kveld Endret 16. desember 2003 av fjartan Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 btw, går det greit å definere fra mysql på samme måte som med andre spørringer som med denne du presenterer? eks. $siste_id = mysql_result($siste_result,$i,"id"); Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 varchar er ikke noe datoformat *kverulere enda mer* Tror de fleste, i alle fall jeg, mente det motsatte av deg! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 at flertallet mener det samme, gjør det ikke mer korrekt fjartan, det finnes greiere måter å hente ut data fra en spørring, sjekk her f.eks: http://no.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-array.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå