Gå til innhold

Per har funnet opp en elsykkel det ikke finnes maken til


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

 

 

 

 

ja, jeg leste spørsmålet ditt: "Med tanke på at denne ikke har mekanisk drivline, vil ikke det med dagens regler for hjelpemotor gjøre at den får en absolutt toppfart på 25km/t med mindre man får hjelp fra tyngdekraften?" Det er et spørsmål om regelverket. Det er nok ikke alle andre som er dumme og ikke kan lese, men heller én enkelt bruker (deg), som det går litt i surr for.

Sorry ass, du er på jordet. Spørsmålet var ukomplisert, legitimt og svært relevant. At produsenten ikke klarer å hoste opp et svar er bekymringsfullt.

 

Det var et legitimt spørsmål til produsenten, men nå rettet han det til en forumtråd. Og han spurte om regelverket, da må han tåle å få svar om folks oppfatning av regelverket. Verre er det ikke. 

 

Med andre ord har du fortsatt ikke skjønt det originale spørsmålet... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det er nok fortsatt slik at det er en annen enn meg som ikke skjønner noe.  :wee:

At han mente å stille et konkret spørsmål til produsenten om hvordan deres løsning teknisk fungerte og hvordan denne var i tråd med lovverket, men i stedet stilte et spørsmål om regelverket til tilfeldige forumbrukere, er ikke folk som svarer ham sin feil.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

ja, jeg leste spørsmålet ditt: "Med tanke på at denne ikke har mekanisk drivline, vil ikke det med dagens regler for hjelpemotor gjøre at den får en absolutt toppfart på 25km/t med mindre man får hjelp fra tyngdekraften?" Det er et spørsmål om regelverket. Det er nok ikke alle andre som er dumme og ikke kan lese, men heller én enkelt bruker (deg), som det går litt i surr for.

Sorry ass, du er på jordet. Spørsmålet var ukomplisert, legitimt og svært relevant. At produsenten ikke klarer å hoste opp et svar er bekymringsfullt.

 

Det var et legitimt spørsmål til produsenten, men nå rettet han det til en forumtråd. Og han spurte om regelverket, da må han tåle å få svar om folks oppfatning av regelverket. Verre er det ikke. 

 

 

Jeg spurte aldri om regelverket. Verre er det ikke.

Som tidligere nevnt: Stiller jeg spørsmål om hvor brei sykkelen er, med tanke på å om jeg kan få den inn gjennom en standard dør, så dreier ikke spørsmålet seg om hvor breie dører bør være, eller hva som er optimal bredde på en sykkel.

 

På samme måte; Stiller jeg  et spørsmål om hva maksfarten er, med tanke på regelverket, så stiller jeg ikke et  spørsmål om regelverket. Jeg stiller et spørsmål om maksfarten på sykkelen. Så beklager, det er fremdeles du som ikke skjønner noe.

Endret av Benny Flaggstang
Lenke til kommentar

Jeg spurte aldri om regelverket. Verre er det ikke.

Som tidligere nevnt: Stiller jeg spørsmål om hvor brei sykkelen er, med tanke på å om jeg kan få den inn gjennom en standard dør, så dreier ikke spørsmålet seg om hvor breie dører bør være, eller hva som er optimal bredde på en sykkel.

 

På samme måte; Stiller jeg  et spørsmål om hva maksfarten er, med tanke på regelverket, så stiller jeg ikke et  spørsmål om regelverket. Jeg stiller et spørsmål om maksfarten på sykkelen. Så beklager, det er fremdeles du som ikke skjønner noe.

 

Jeg ser du skriver det, men man kan ikke skape en ny virkelighet ved å benekte fakta:

 

Som det fremkommer av artikkelen så er motorene betydelig kraftigere enn 250W. Som det står kan generatoren produsere 1500W og siden den er identisk med de to motorene vil det si at man har minst 3000W i tilgjengelig motorkraft om man fjerner lovpålagte sperrer. Så her er det bare å se frem til at nye EU-direktiv får fotfeste i landet.

Jeg har forresten lest at mange både her og andre steder viser til at et nytt EU-direktiv allerede er på plass eller nært forestående. Dessverre har jeg tilgode å finne noen offisielle kilder som kan verifisere om dette stemmer eller ikke. Noen her som har en god lenke de kan dele?

 

Dette ser da VELDIG ut som et spørsmål om regelverk, gjør det ikke?

 

Med tanke på at denne ikke har mekanisk drivline, vil ikke det med dagens regler for hjelpemotor gjøre at den får en absolutt toppfart på 25km/t med mindre man får hjelp fra tyngdekraften?

Og dette er et spørsmål, rettet til en froumtråd med gud og hvermansen i, ikke direkte til produsenten, der du spør hvilke følger et konkret regelverket vil få for et produkt. Det er selvfølgelig (minst) like mye et spørsmål om begrensningene i regelverket som om produktet. Likevel presterer du å klage og sutre som en annen trettenåring i en pubertal krise fordi ingen forstår deg og alle andre er dumme når folk svarer deg...

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

 

Jeg spurte aldri om regelverket. Verre er det ikke.

Som tidligere nevnt: Stiller jeg spørsmål om hvor brei sykkelen er, med tanke på å om jeg kan få den inn gjennom en standard dør, så dreier ikke spørsmålet seg om hvor breie dører bør være, eller hva som er optimal bredde på en sykkel.

 

På samme måte; Stiller jeg  et spørsmål om hva maksfarten er, med tanke på regelverket, så stiller jeg ikke et  spørsmål om regelverket. Jeg stiller et spørsmål om maksfarten på sykkelen. Så beklager, det er fremdeles du som ikke skjønner noe.

Jeg ser du skriver det, men man kan ikke skape en ny virkelighet ved å benekte fakta:

 

Som det fremkommer av artikkelen så er motorene betydelig kraftigere enn 250W. Som det står kan generatoren produsere 1500W og siden den er identisk med de to motorene vil det si at man har minst 3000W i tilgjengelig motorkraft om man fjerner lovpålagte sperrer. Så her er det bare å se frem til at nye EU-direktiv får fotfeste i landet.

 

Jeg har forresten lest at mange både her og andre steder viser til at et nytt EU-direktiv allerede er på plass eller nært forestående. Dessverre har jeg tilgode å finne noen offisielle kilder som kan verifisere om dette stemmer eller ikke. Noen her som har en god lenke de kan dele?

Dette ser da VELDIG ut som et spørsmål om regelverk, gjør det ikke?

 

Nei, på ingen måte. Det er et spørsmål om en referanse til regelverket. Ingenting ved det spørsmålet oppfordrer til belæring eller synsing om regelverket. Tvert imot henviser det til at det er mye synsing, men fint lite fakta.

 

I tillegg er dette et helt annet spørsmål enn det jeg tidligere har undret over at ingen svarte på.

 

På toppen av det hele var det noen som besvarte denne henvendelsen nesten umiddelbart, så den har aldri vært en del av det jeg har etterlyst svar på.

 

 

Med tanke på at denne ikke har mekanisk drivline, vil ikke det med dagens regler for hjelpemotor gjøre at den får en absolutt toppfart på 25km/t med mindre man får hjelp fra tyngdekraften?

Og dette er et spørsmål, rettet til en froumtråd med gud og hvermansen i, ikke direkte til produsenten, der du spør hvilke følger et konkret regelverket vil få for et produkt. Det er selvfølgelig (minst) like mye et spørsmål om begrensningene i regelverket som om produktet. Likevel presterer du å klage og sutre som en annen trettenåring i en pubertal krise fordi ingen forstår deg og alle andre er dumme når folk svarer deg...

 

Igjen; Spørsmålet er om den får en absolutt toppfart på 25km/t. Verken mer eller mindre. Alle andre opplysninger rundt det kan være både interessante og nyttige, men de er ikke svar på spørsmålet.

 

Å påstå noe annet er flatt ut og objektivt feil. Du kan gå til prepubertale grep, ty til ufine personkarakteristikker og synse og mene hva du vil om min "pubertale krise". Det endrer ikke det faktum at på det tidspunktet jeg stilte meg undrende til hvordan folk svarte 'god-dag-mann-økseskaft' hadde verken du eller andre svart på spørsmålet jeg stilte.

 

Du viser til nøyaktig samme premissfeil i tolkningen av spørsmålet som du gjorde helt i starten av denne diskusjonen, til tross for at den uttømmende er tilbakevist. En feil blir ikke mer riktig av at du gjenforteller den mange ganger. Om du fremdeles ikke forstår hvor du tolket innholdet i setningen feil så er det en problemstilling jeg anbefaler deg å ta med en norsklærer, fremfor å gjenta deg selv som et ekkokammer.

 

Jeg har ved én anledning stilt meg undrende til at så mange føler trang til å komme med svar på spørsmål som ikke er stilt, men uten å svare på de spørsmål som faktisk er stilt. Om du synes det er klaging og sutring får være din sak. Alt utover det har vært tilsvar til noens, i særdeleshet din, underlige trang til å påstå hardnakket at dere har gjort noe jeg ettertrykkelig har dokumentert at dere ikke har gjort.

 

Jeg la for øvrig temaet rundt sykkelen bak meg for lengst. Det var nemlig også mange som leste spørsmålet riktig, og noen visste og ga meg svaret. Jeg finner det bare underholde å se hvordan du hisser deg opp over at du tar feil og ikke klarer å akseptere det.

Endret av Benny Flaggstang
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...