Gå til innhold

Filserver av gammel hardware

Anbefalte innlegg

TGB: Eg ønska ikkje å kjøpe ny hardware, men bruke den eg hadde frå før av. 

J@9! TUSEN TAKK!

unRAID var AKKURAT det eg leita etter, makan til sømlaust og enkelt oppsett har eg ikkje sett maken til før, og med hjelp av youtuberen (Går rundt å repeterer unRAID array med engelsk aksent heile dagen nå) du nevnte har alt gått omtrent som ein draum! Med det eg skulle bruke det til er unRAID perfekt, sjølv med min utdaterte hardware!

SSD'en eg redda frå drukningsdøden har fungert som OS-disk til diverse oppsett, og nå gjør den nytten som cache i unRAID serveren. Kjøpte eit adapter til 120 kr, og har fungert fint siden!

Høres ut som du fant spaceinvader1 :)

Det er også en egen unraid tråd her på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel kjørt unRAID i bortimot 2 år nå, og kjører pr dags dato nyeste beta.
Ikke så mye å klage på der, bortsett fra litt "irq 16: nobody cared found on your server" og "Call Traces found on your server" meldinger i loggen, men etter hva jeg har forstått så er det ikke alvorlig :)

Og til tider litt hyppige oppdateringer av OS, men det må man jo forvente med en beta.

Hatt litt trøbbel med disker som faller ut også, men hva kan man forvente med billigste s-ata kabler fra ebay + power splittere eller adapter fra molex.

Men er stor fornøyd med unRAID og alle mulighetene, angrer ikke på at jeg gikk bort fra Windows Server som primær OS.

Bra at du også likte unRAID ;)
Og skulle du trenge hjelp til noe, så finner man det stort sett på nett, eller ved å spørre på forumet dems eller i unRAID tråden her på diskusjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...