Populært innlegg j-- Skrevet 14. februar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) Følger med på insidetelecom: Kobberbredbånd er dødt for Telenor – Videreutvikling av kobberbasert bredbånd er mer eller mindre dødt for Telenor, uansett hva mitt ingeniørhjerte måtte si til meg, sier moderniseringsdirektør Arne Q. Christensen. Les hele saken Desverre får jeg ikke lest hele saken, men slik jeg forstår det gir telenor opp G.fast og Docsis 3.1 fordi det ikke er lønnsomt over tid. Koster kanskje 1 million kr å oppgradere docsis 3.1 for et nabolag. Men det koster 1-2 milion kr å legge fiber til et nabolag. Senere må man oppgradere til docsis 3.1 full duplex som også koster 1 million kr for et nabolag. Hva er dyrest\billigst? Nå vet jeg ikke faktaene men tenker sikkert dette er problemet. Nå er dosis 3.1 full duplex kun på utviklingstadiget så man vet ikke hvor dyrt eller hvor bra det vil være mot fiber før den tid. Det klør sikker Get\canaldigital seg i hodet. Samme med g.fast koster for mye kanskje det samme der. Hadde telenor\canaldigital lagt en fiber slik man kunne velge om man vi være telenor\canaldigital kunde hadde det vært mye bedre syns jeg? Nkom kunne bare pålagt telenor å leie fiberen til fornuftig pris som kun dekker driftkostnadene pluss en liten fortjeneste. Men problemet der må også homenet og nextgentel også ta fortjeneste totalsett ville det blitt dyrere? Så jeg irriter meg veldig over dette, og muligens telenor har kjøpt g.fast utstyr uten å tatt det i bruk det gjør det kun dyrere for staten og kommunen uten noen får glede av det. Har uthevet det aller viktigste du har skrevet på lange tider. Du vet ikke faktaene. Du må slutte å synse, trekke tall ut av lufta (stumpen?) og fable. Du ødelegger trådene du skriver i. Endret 14. februar 2018 av j-- 13 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Du ødelegger trådene du skriver i. QFT 2 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Har noen fått de nye hastighetene? Min side på Get.no sier jeg skal ha 350/20, men jeg får kun 260/15. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 virker som du har L abb nå ikke XL Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 (endret) virker som du har L abb nå ikke XL Trudde det selv også men nei da Endret 15. februar 2018 av -Night- Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 (endret) Har noen fått de nye hastighetene? Min side på Get.no sier jeg skal ha 350/20, men jeg får kun 260/15. Jeg har fått den nye hastigheten etter at jeg restartet modemet. Endret 15. februar 2018 av Mr D Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Jeg har nedgradert fra M til S. For tiden trenger jeg ikke mer enn 60 ned, men skulle gjerne hatt minst 30 opp. Nå burde Get diffferensiere når de oppgraderer slik at kunden kan velge om den vil ha økt nedlastingshastighet eller opplastingshastighet 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) Jeg har nedgradert fra M til S. For tiden trenger jeg ikke mer enn 60 ned, men skulle gjerne hatt minst 30 opp. Nå burde Get diffferensiere når de oppgraderer slik at kunden kan velge om den vil ha økt nedlastingshastighet eller opplastingshastighet Ja dette er komisk: https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/tilleggstjenester Velger du ekstra opplasting her får du ikke valg? Tror Get har glemt å fjerne muligheten da før var det mulig, godt mulig det blir tillegg tjeneste med docsis 3.1. Men siden det er kun docsis 3.0 modem hos kundene og splitterne får man vel ikke brukt maks docsis 3.1 ytelsen? docsis 3.0 6 gigabit ned og 300 mbit opp. Docsis 3.1 10 gigabit ned 1 gigabit opp. Men tror det er slik på trådløs som kabeltv er man må ha nyeste splitter\modem for å bruke nyeste teknolgien fordi det brukes 256 qam istedenfor 1024 quam http://www.radio-electronics.com/info/rf-technology-design/quadrature-amplitude-modulation-qam/8qam-16qam-32qam-64qam-128qam-256qam.php For de nyeste docsis 3.0 modem skal klare teoretisk 800 mbit ned og 50 mbit opp mener jeg. Men over tid er jeg usikker på de tåler bruken 24\07. Endret 20. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Det kabelmodemet jeg har fra Get, takler ikke over nye XL på 350, derfor gikk jeg ned til L. Typisk at det bare finnes valg for oppgradering på sidene, så du må ringe og sitte i kø for å få nedgradere Vel nedgradering og nedgradering, det er jo samme som XL var da. Faktisk 10 høyere, 260.De har noen trådløse rutere de tilbyr, men de høye tårna passer ikke i min hylle. Skal ha vanlig liggende modem. De ville få senere sa de, men visste ikke når. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Det er fullt mulig å nedgradere på sidene til Get. Det er bare litt godt gjemt Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Det er fullt mulig å nedgradere på sidene til Get. Det er bare litt godt gjemt Forferdelig hvor bortgjemt enkelte ting er. Men har du linken til det? Interessert å se hva som står der. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Det er fullt mulig å nedgradere på sidene til Get. Det er bare litt godt gjemt Forferdelig hvor bortgjemt enkelte ting er. Men har du linken til det? Interessert å se hva som står der. Syntes ikke det er så vannskelig å finne. Min Get -> Produkter -> Bredbånd -> Dropdown menyen bak produktet du har (endre) også kommer du til endringsmenyen. URL: https://www.get.no/bestilling/#/bredband/endre Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Set der ja. Takk, da vet jeg det til en annen gang. Merket ikke den lille svarte pilen der Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 For å få denne hastighetsøkningen, må jeg bytte modem - står det. Jeg har i dag en Get Box 2 bridget til en Asus 3200. Hva mener de med at modemet må byttes? Kan jeg ikke lenger bruke Asus'en hvis jeg ønsker høyere hastighet? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 (endret) Visste jeg hadde sett en oversikt over alle boksene deres, ikke så lett å finne igjen. Her er det. Get bokser Hvordan det er med Get box II vet jeg ikke. Har den som heter "Kabelmodem" og den går til litt under 300 sa de.Hvis du ser modelnavn på boksen, kan det hende det går an å finne det ut med søk.Eller så må du ringe og spørre. Syns de kunne lagt ut mer utførlig info om alt slikt, før de oppgraderer. Endret 7. mars 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Du kan fortsette å bruke Asus’en, men nettverket må gå utenom Get-box 2 for den klarer ikke den hastigheten du får og derfor må du få utdelt modem Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Du kan fortsette å bruke Asus’en, men nettverket må gå utenom Get-box 2 for den klarer ikke den hastigheten du får og derfor må du få utdelt modem Oky, da prøver vi på det Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 De tilbød meg, at de kunne deaktivere den trådløse delen på modemet før de sendte det.Det var i tilfelle man brukte annet trådløst modem.Valgte altså å gå ned en hastighet i stedet. Dels fordi det antagelig er nok, dels fordi et høyt vertikalt modem ikke passer (fysisk) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 De tilbød meg, at de kunne deaktivere den trådløse delen på modemet før de sendte det. Det var i tilfelle man brukte annet trådløst modem. Valgte altså å gå ned en hastighet i stedet. Dels fordi det antagelig er nok, dels fordi et høyt vertikalt modem ikke passer (fysisk) Å skrue av den trådløs delen i modemet kan du gjøre selv. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Ja sikkert, bare nevnte det som en opplysning for Chivas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå