Gå til innhold

Trenger hjelp til gode hodetelefoner med støyreduksjon! :(


LxPk22

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et ganske stort problem nå.

 

Flyttet nylig til Oslo, og ordnet kontrakt på en lelilighet usett.

Noe jeg ikke burde. Jeg har bodd i Trondheim de siste 6 årene,

og skulle reise til oslo kun for å titte på en leilighet ble litt tungvindt.

 

Jeg er veldig fornøyd, har fått en veldig sentral leilighet til en god pris.

Alt er bra, bortsett fra at det bråker som et helvete her. Jeg bor i 7 etasje,

og det er så utrolig dårlig lyd isolering. Det er bråk konstant utenfor av biler...

 

Har bodd her i 3 uker nå, og tenkte jeg kunne bli vandt til det.

men det irriterer meg bare mere, og mere. Det er veldig intenst, konsant hele tiden

av motordur utenfor. Det høres faktisk bedre fra leiligheten min, enn om

jeg står utenfor veien ved leiligheten. Det er ikke tull engang.

 

Ikke vet jeg hvordan det fungerer. Lyden trekker inn fra vinduer, og balkong dør,

bortsett fra det hører jeg ikke noe annet. Bare motordur konstant, uansett hvor jeg er 

i leiligheten min. 

 

Jeg har forklart problemet til han jeg leier av, men han bryr seg ikke noe.

Greit nok, kontrakten er signert, og dette er mitt problem.

Kan bare ikke tenke å holde ut her i 11 mnd til..

 

Jeg bruker ganske mye hodetelefoner ellers når jeg gamer osv. De jeg har nå er 

HyperX Cloud 2, som er et gaming headset. men de isolerer lyd veldig lite,

men bra headset for gaming.

 

Det eneste jeg kan vurdere nå er et bra headset med støyreduksjon. 

Jeg vet lite hvordan det fungerer, søkte først på lydtette headset, men

fant ut at det var noe som het aktiv støyredeksjon.

 

Kan noen forklare meg hvordan det fungerer? Jeg har veldig lite peiling på dette.

Men jeg ønsker et bra headset som er veldig god på å isolere lyd, og kan brukes til 

generelt alt. Gaming, film, og musikk..

 

Jeg vet ikke hvordan trådløse headset er? med tanke på at jeg må bruke de kanskje nesten

hele tiden mens jeg er i leiligheten min, så ville jeg foretrukket det. 

 

Budsjettet mitt er fra 0 til 4-5000 kroner. Vil helst bruke så lite som nødvendig da jeg

ikke har god råd nå, men håper noen kan hjelpe meg med råd til et ganske greit headset 

med god lyd, og støyreduksjon for en god pris.. Jeg kan strekke meg til 5, men får man et

greit til 2 så vil jeg foretrekke det.

 

Både trådløse, og kabel er greit. Antar at trådløs vil øke prisen litt, men vil ha litt tips og råd.

Håper noen kan hjelpe meg, er en veldig frustrende situasjon!

 

Takk på forhånd! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bruker g533 tråsløs

https://www.komplett.no/product/909056/gaming/lyd/traadloese-headset/logitech-g533-traadloes-gaming-headset?fromSearchOverlay=1&q=g533#

 

Har vært  skeptisk til trådløst headset, men tenkte at jeg måtte teste selv og jeg er positivt overrasket og superfornøyd med de, kan gjøre ting på kjøkkenet osv med klar dekning er vel ca 12-15 meter avstand. Er vanskelig å høre folk snakke med de på, synes støyreduksjonen fungerer bra :w00t:

Lenke til kommentar

jeg bruker g533 tråsløs

https://www.komplett.no/product/909056/gaming/lyd/traadloese-headset/logitech-g533-traadloes-gaming-headset?fromSearchOverlay=1&q=g533#

 

Har vært  skeptisk til trådløst headset, men tenkte at jeg måtte teste selv og jeg er positivt overrasket og superfornøyd med de, kan gjøre ting på kjøkkenet osv med klar dekning er vel ca 12-15 meter avstand. Er vanskelig å høre folk snakke med de på, synes støyreduksjonen fungerer bra :w00t:

 

Takk! Kanskje gi de en sjanse :) 

 

Er litt i tvil om trådløse headset selv, men tanke på hvor mye jeg skal bruke de er det nødvendig.

 

Hvordan fungerer de til gaming, og musikk? Jeg spiller kun single player for tiden, blitt helt oppslukt av skyrim, og fallout igjen.

Trenger derfor ikke det mest presise som jeg gjør i cs osv. Hvordan er det å spille musikk på dem, blir det god lyd?

Hvordan er bassen? Jeg er ikke noe overderven fan av bass, men jeg liker litt dybde, og tynge på musikken jeg hører.

HyperX er veldig bra til competitive spill, men ikke musikk, og generalt alt annet egentlig..

Lenke til kommentar

 

jeg bruker g533 tråsløs

https://www.komplett.no/product/909056/gaming/lyd/traadloese-headset/logitech-g533-traadloes-gaming-headset?fromSearchOverlay=1&q=g533#

 

Har vært  skeptisk til trådløst headset, men tenkte at jeg måtte teste selv og jeg er positivt overrasket og superfornøyd med de, kan gjøre ting på kjøkkenet osv med klar dekning er vel ca 12-15 meter avstand. Er vanskelig å høre folk snakke med de på, synes støyreduksjonen fungerer bra :w00t:

 

Takk! Kanskje gi de en sjanse :)

 

Er litt i tvil om trådløse headset selv, men tanke på hvor mye jeg skal bruke de er det nødvendig.

 

Hvordan fungerer de til gaming, og musikk? Jeg spiller kun single player for tiden, blitt helt oppslukt av skyrim, og fallout igjen.

Trenger derfor ikke det mest presise som jeg gjør i cs osv. Hvordan er det å spille musikk på dem, blir det god lyd?

Hvordan er bassen? Jeg er ikke noe overderven fan av bass, men jeg liker litt dybde, og tynge på musikken jeg hører.

HyperX er veldig bra til competitive spill, men ikke musikk, og generalt alt annet egentlig..

 

 

Jeg anbefaler Sony.. Du har jo Gamer headset som du er fornøyd med....

 

https://prisguiden.no/produkt/sony-mdr-1000x-274733 Dette er den forrige versjon, som er litt rimeligere.. Sony har Ldac også, som blir vanlig til de fleste androider med Oreo, det vil si mer høyoppløst blåtann i praksis, mulighet for å spille av flac på en ganske bra måte osv...  og ellers har de støtte for Hi-rez.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...