AnonymDiskusjon Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Hei! Har brukt litt forskjellige dumme stoffer som ble avslørt i en test på ett sykehus...har aldri gjort eller blitt tatt med noe slikt under kjøring. Men av generell skikkhet tok de førerkortet mitt, 2 mnder etter klarte jeg å legge vekk alt.. tidlig i november kom rene prøver, så skulle få igjen FK da i Mai. Går på 6 mnders dokumentert urinprøve på laboratorie for å bevise at jeg ikke bruker noe lengre. Men under nyttårshelgen var jeg på ett stort utested og en eller annen har klart å lagt ett benzodiazepin-(tablett?) i drikken min, så prøven etter nyttår slo ut på den gruppen rusmiddel. Hva kan jeg gjøre? Nå må jeg isåfall vente til august med å få igjen noe førerkort, eller godtar dem en «glipp» på disse prøvene? Må jeg anmelde saken for å få noe sjans eller hva kan jeg gjøre? Hilsen en veldig betvilt 22 åring.... Anonymous poster hash: b006b...e63 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Av ren nysgjerrighet, hvilket utested var du på? Jeg vil bare være sikker på at jeg ikke drar dit, ettersom jeg er sjukt lite keen på at tilfeldige personer skal legge dop i drikken min helt uten videre. On topic så må du nok vente til august ja. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Bikkja spiste opp leksene Det blir vente til august jeg redd. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 Av ren nysgjerrighet, hvilket utested var du på? Jeg vil bare være sikker på at jeg ikke drar dit, ettersom jeg er sjukt lite keen på at tilfeldige personer skal legge dop i drikken min helt uten videre. On topic så må du nok vente til august ja. Kjipt... for meg. Skistua i Hemsedal Anonymous poster hash: b006b...e63 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 Bikkja spiste opp leksene Det blir vente til august jeg redd. Det kan du jo si, men hadde jeg villet ruse meg hadde jeg nok valgt noe annet enn benzodiazepiner går jeg utifra ettersom det kan sitte utrolig lenge i kroppen Anonymous poster hash: b006b...e63 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Etter førerkortforskriften vedlegg 1 § 36 kreves seks måneders rusfrihet. Ettersom det er rusfrihet som skal dokumenteres, og ikke fravær/nærvær av konkrete stoffer, så må seksmånedersperioden begynne på nytt. Merk at alkoholen i seg selv (blandingsbruk) også kunne utløst ny seksmånedersperiode etter samme bestemmelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå