Gå til innhold

Her åpner næringsministeren Norges nye industriteknologisenter. Foreløpig er det uten industriteknologi (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ideen alene har liten verdi, det er den praktiske implementeringen som skaper verdien av innovasjon."

Sant nok, men typisk for Norge så hopper en bukk over problemene med finansiering.

Regner med at det er staten som skal stille med kapital til dette senteret også, men har vi ikke møteplasser nok som det er?

Har jobbet med problematikken rundt bølgeenergi siden 1978, og etter at jeg ble pensjonist, og fikk mer tid, reiste jeg på konferanser om temaet bølgeenergi.

Oppdaget fort at teknologien, som jeg ønsker å diskutere, er et "ikke tema".

Det å reise på konferanser med slips og fin dress er en industri i seg selv, og jeg kunne reist på 100-vis av konferanser om temaet "Havrommet".

Det ble med en tur til Madeira og en til Gøteborg.

I min frustrasjon gav jeg papirene mine til møtelederen på Madeira, før jeg reiste hjem.

I Gøteborg var det en fra organisasjonen EMEC på Orkenøyene som fikk papirene.

Skriver du til Innovasjon Norge om hjelp til å finne noen å samarbeide med, så får du i beste fall et negativt svar, men like gjerne: ikke noe svar.

Trodde i min naivitet at dersom jeg laget modell for egne penger, så var det mulig å få støtte til å teste ved NTNU i Trondheim, men min erfaring er at uten penger er det lite hjelp å få fra det teknologiske miljøet.

Hadde et håp for 20 år siden om at teknisk interesserte på kommentarfeltet av TU var interessert i en debatt om de tekniske løsningene, men ekspertisen er fraværende her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...