Arve Systad Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Blei sterkt inspirert av den noverande http://crime.demoted.org , og mekka http://home.tiscali.no/ompatut/ . Ta en titt der, når du trykker på linken på splash sida, så kommer vinduet opp, og splash sida blir kvit og teit - åssn lar eg den vere som den er? Funker ikkje å sette target til _blank elns... Og åssn hindrer eg at det er mulig å resize vinduet?? Sida var primært laga for å prøve ut div. ting - og for å ha noke å gjere på Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 <head>: </script> <script LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin function popUp(URL) { day = new Date(); id = day.getTime(); eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'width=550,height=295,left = 365,top = 364.5');"); } // End --> </script> <body>: <a href="javascript:popUp('popuppendin.htm')">link</a> Special thnx goes to enden. Han mener at denne skal være unresizable nå. Tøft at vi har klart å engasjere og tilogmed inspirere så mange. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Takker! Ka skal left=365 og top=364.5 bety forresten?? og ka har vel "day = new date" og den slags med et popupscript å gjøre ?? Endret 11. desember 2003 av arve87 Lenke til kommentar
robgar Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 ER jeg med i UFC nå? eller............... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 ER jeg med i UFC nå? eller............... Det finnes en fin funksjon som heter "Personlig melding" aka PM. Lær dere å bruke denne, og slutt å spamme andres innlegg. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 noken som kan svare på ka det dato og tidsgreiene i det scriptet har slags funksjon??? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) [dobbeltpost, innhold sletta] Endret 11. desember 2003 av arve87 Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Som du ser, så er det for å gi vinduet et "unikt" navn. Eval kjøres som om det var javascript. Du vil da få page23452345 = window.open(..., '23452345' ... Tanken er kanskje at den skal kunne åpne et nytt vindu hver gang, og ikke bruke eksisterende vindu som ble poppet opp. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 hvis du skriver "noresize" går det iaffal ikke an å resize. Tror jeg. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 slik den er no kan du ikkje resize den i IE, men i opera går det fint.. hmm... satser på at folk som bruker opera er smarte nok til å forstå at den ikkje er laga for å resizast Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 slik den er no kan du ikkje resize den i IE, men i opera går det fint.. hmm... satser på at folk som bruker opera er smarte nok til å forstå at den ikkje er laga for å resizast Vi antyder vel ikke en lavere generell smarthet blant IE-brukere, gjør vi vel? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 neeeeeeeeeeeeeei, på ingen måte! Har eg sagt deeet?? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Av en eller annen merkelig grunn kommer popup-vinduet halvveis utenfor skjermen når det kommer opp. Er det bare meg? Bør vel kansje sentreres på siden. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 /me opplever ikkje det samme, men det hadde vert supert om det gikk an å senterere vinduet som kommer opp... how? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 /me opplever ikkje det samme, men det hadde vert supert om det gikk an å senterere vinduet som kommer opp...how? Det kan ha noe med oppløsningen å gjøre. Hva kjører du på? Jeg kjører på 1024*768. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Sikkert ment til å være sånn. Men følte linkene ble ett lite hakk for store. DanielP Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 stilig side, men en ting jeg la merke til nå, når jeg tok musen over "enter" bildet tok det litt tid før mouseober bildet kom frem. mulig du har et preloadscript på siden og at det bare var linjen som var litt treg i øyeblikket. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Skal du sentrere popup'en, så må du vite dimensjonen på popup'en og hvilken screen mode man er i. Javascript er til stor hjelp her Her er en link jeg liker å bruke som referanse: http://www.devguru.com/Technologies/ecmasc...ript_intro.html Du kan bruke Screen.height og .width til å finne ut skjermoppløsningen. Tar du Screen.width/2 - Popupvindubredden/2, finner du ut hvor på x-aksen på skjermen du skal ha den sentrert. Det samme gjør du med y-aksen. Er mulig du kan bruke window.open(..., ..., 'screenX=x, screenY=y, left=x, top=y') Men vet ikke om dette vil fungere i alle browsere, og har ikke testet det heller Ellers kan du bruke popupvindu.moveTo(x,y), men da ser du at den flytter på seg. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Først; PoleCat, slutt å distribuere den møkkakoden din fra FrontPage Jeg skal mekke en popup-guide snart... Noresize er ikke nødvendig. Alt som ikke er nevnt blir gemt, altså skriver du ikke noe om resize så er det ikke mulig å resize, samme med scroll. Null scroll med mindre du sier det Second; feit mouserover. Digger den så jeg sikler! For det tredje; så populære popupsider ble etter at jeg begynte med det da *host, selvgod, host host* Endret 12. desember 2003 av enden Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Først; PoleCat, slutt å distribuere den møkkakoden din fra FrontPage Jeg skal mekke en popup-guide snart... Det er ikke FrontPage kode, så det så! Fikk den herfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå