Gå til innhold

Nettverk kun tilgjengelig for Apple-produkter

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en D-link DIR 885L router og har bredbånd fra Canal Digital. Når jeg kobler til routeren får jeg koblet iPhones og iPads perfekt til. Men, laptopen min med Win7 samt printeren Canon Pixma MG5350 ser ikke det nye nettverket? Alle andre trådløse nettverk dukker opp, med dette nettverket er ikke synlig. Har prøvd å resette routeren, slå av diverse siklerhetsinnstillinger, oppdatert maskinen, avinstallert/installert trådløst nettverkskort, osv. Routeren sender på 2.4 og 5 GHz.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har mest sansynlig 2stk SSID'er. Du får ikke 2.4GHz og 5GHz på "samme" nettverket. Prøv å navngi de så du ser forskjell og koble til printer + w7 maskin på 2.4GHz. Det er tilfelle at eldre maskiner/printere osv ikke støtter 5GHz nettverket.

Lenke til kommentar
Skriveren tar inn alle andre trådløse nettverk, men klarer ikke se det nye nettverket. Det samme gjelder PCen. Jeg prøvde med både "Smart Connect" på routeren, med felles SSID, har også prøvd å kun kjøre 2.4 og kun kjøre 5, men fremdeles klarer verken printer eller PC og se nettverket, men nettbrett og mobiler kobler til uten problemer. Både printer og maskine er ca. 4 år gamle. Nettverkkabel fungerer utmerket på PC, så det er kun den trådløse biten den sliter med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...