nicho_meg Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg droppet hvertfall å kjøpe det. Skaden skal være så stor at den må stå for 10% av kjøpssummen før de gidder å gjøre noe, og for meg som kjøpte leilighete til 3.5M måtte det bety at badet + kjøkkenet måtte vært helt ødelagt før de ville gjort noe, ergo null poeng. De 10.000 kan heller brukes på 5 advokattimer hvis nødvendig. Ganske latterlig. Kjøper man en billig bolig i Finnmark vil man altså risikere å få dekt skaden, mot en med identisk skade som har kjøpt boligen sin i Oslo. 10%-regelen finnes vel ikke i lovverket? Er vel snakk om tolkningen av vesentlig mangel. F.eks. feil på det eletriske anlegget som kan føre til brann kan koste småpenger å rette, men likevel være en vesentlig mangel. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 <---klipp----> Klart, hvis du er en kjent forsikringssvindler eller kommer med totalt ubegrunnede eller suspekte krav så vil nok ting være vanskeligere - men på de 15-20 legitime krav jeg har fremsatt har jeg ikke én eneste gang måtte vente unødig eller møtt motbør. <---klipp----> Wow, 15-20 krav!! Enten er du ekstremt uheldig, eller så er du en svindler selv... Du er i hvert fall en ekstremt dårlig kunde for forsikringsselskapet! (Hvis dette faktisk er legitime krav har du en oppførsel som gjør at jeg håper du får mye dyrere forsikring enn oss andre som nesten aldri trenger å bruke en forsikring) 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) <---klipp----> Klart, hvis du er en kjent forsikringssvindler eller kommer med totalt ubegrunnede eller suspekte krav så vil nok ting være vanskeligere - men på de 15-20 legitime krav jeg har fremsatt har jeg ikke én eneste gang måtte vente unødig eller møtt motbør. <---klipp----> Wow, 15-20 krav!! Enten er du ekstremt uheldig, eller så er du en svindler selv... Du er i hvert fall en ekstremt dårlig kunde for forsikringsselskapet! (Hvis dette faktisk er legitime krav har du en oppførsel som gjør at jeg håper du får mye dyrere forsikring enn oss andre som nesten aldri trenger å bruke en forsikring) Haha. Har jobbet i if, så jeg vet hva en ulønnsom kunde er, jeg er ikke en av dem, heller ikke svindler eller dårlig oppførsel.Et krav annenhvert år fordelt på hus, bil, reise og helse er overhodet ikke veldig mye om man er litt ute av huset og har litt eiendeler. Eksempler: Vannskade i kjeller 2 ganger, ikke noe jeg kunne avverget. Knekt tann to ganger, et fall og en fallende planke. Innbrudd i garasje, 3 innbrudd i bil. Sprukken kloakk under huset, et par bulker. Frastjålet mobil, frastjålet kamera og lommebok. Bortkommen bagasje, påkjørt av annen bil. Clutch som plutselig ga opp ånden på 6 år gammel bil(husk superforsikring folkens) etc.. Det summer seg fort opp gjennom et liv, og selvsagt er alle kravene legitime - skadebehandlere er ikke lette å lure. Når jeg antar 15-20 har jeg dog inkludert hendelser hvor jeg blir påkjørt og det er den andre bilens feil, da det fortsatt er snakk om krav mot forsikringsselskap. Alt dette gjelder vanlig forsikring, og jeg har aldri støtt på problemer der. Protector derimot er en helt annen saga. Edit: forøvrig er jeg kunde i et nisjeselskap som spesialiserer seg på lønnsomme kunder, og har meget gode priser Endret 9. februar 2018 av toth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå