magiga Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Fem års arbeid ga tre nye byggpatenter.6700 timer i kjelleren: Her utviklet ekteparet en helt ny byggemetode Lenke til kommentar
Lanser evolution Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Første gangen jeg har hørt betong er det mest klimanøytrale du kan bruke i bolighus 2 Lenke til kommentar
Bjorn Justnes Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Hvordan blir man kvitt evt fukt fra selve byggeprosessen om veggen er saa kompakt. Hva med roemningsveier om vinduene ikke kan aapnes? Hva med resirkulering av disse materialene? ...interessant konsept om det kan realiseres. 2 Lenke til kommentar
99QNW9F0 Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 TEK17 § 13-4 har krav om åpningsbare vinduer i alle rom for varig opphold! Lenke til kommentar
Morten Simonsen Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Jeg liker engasjementet og innsatsen! Jeg har ikke noe greie på byggebransjen, men jeg regner med at disse har to har gjort grundig research. Dersom vi kunne klare å bygge gode nullhus for en rimelig sum, så ville det være fantastisk! Lenke til kommentar
Mikkel_E_S Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Et stort ankepunkt i mine øyne er utseende.. Huset måtte vært veldig billig før jeg hadde kjøpt noe som så sånn ut. Men det er jo min personlige smak. Lenke til kommentar
CWH Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Et stort ankepunkt i mine øyne er utseende.. Huset måtte vært veldig billig før jeg hadde kjøpt noe som så sånn ut. Men det er jo min personlige smak. Enig i at demoen deres var lite lekker. Men i teknikken er det jo ingen slike begrensninger. Spennende! Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Et stort ankepunkt i mine øyne er utseende.. Huset måtte vært veldig billig før jeg hadde kjøpt noe som så sånn ut. Men det er jo min personlige smak. Du må ikke være så negativ. Her er jo alt en arkitekt kan ønske seg, altså flatt tak og vinduer fra gulv til tak! Fra spøk til alvor, her synes jeg det var mange svært interessante elementer, ikke minst "lokal industriell produksjon" på en måte som gir både rimelige hus og stor fleksibilitet. Selv har jeg jobbet med dak/dap-systemer for modellering av stålstrukturer (verfts og offshoreindustrien). Maks fleksibilitet og samtidig sikring av integritet (alt passer sammen) er garantert i et slik system. Et tilsvarende system for bygg er mye mer komplisert å få til, men burde være mulig. Særlig om en går ut fra disse to menneskenes byggesystem. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Resultatet har blitt tre ulike patenter, som han og grunderkona Nina Nordmark endelig skal sette til live. http://www.synonymordboka.no/no/?q=sette+til+livshttp://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/sette-ut-i-livet/ 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Ved å bruke trykkfast EPS eller polyuretanisolasjon i stedet for mineralull får vi en mye tynnere, men godt isolert vegg med lavere varmetap, forklarer Vassetrem. Og der forsvant all min lyst til å vurdere dette. Har sett videoer av branntester på plastskumisolasjon, og jeg skal aldri i mitt liv ha noe slikt i noe hus jeg bor i. Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 TEK17 § 13-4 har krav om åpningsbare vinduer i alle rom for varig opphold! Eller en dør... Lenke til kommentar
digimator Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 TEK17 § 13-4 har krav om åpningsbare vinduer i alle rom for varig opphold! Men mange vinduer er faste. For eksempel vil kun få av vinduene i eit oppholdsrom ha behov for å kunna opnast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå