Gå til innhold

Nettbrettsalget fortsetter å falle. Men én leverandør vokser likevel kraftig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er lett interessert i Fire selv. Med Alexa talestyring (håndfri i siste generasjon = lytter etter nøkkelord) så er en Fire et interessant alternativ til en Echo Show, men rimeligere.

Jeg har tidligere hatt et 10.1" Android nettbrett som veggkalender, men OSet ble utdatert og maskinvaren+cyanogenmod støttet nyere apper dårlig. Den fullstendige mangelen på oppdateringer samt at appene etterhvert blir ersattet av versjoner som ikke virker, gjør at jeg føler sterk motvilje mot å ha flere Android nettbrett. Fire-brettene er jo i prinsippet samme fella, men det jeg ikke har opplevd ennå selv gir meg jo ikke samme motforestillingene. Hverken Echoene eller Kindlene hos oss har gitt en følelse av å være utdaterte ennå.

Samtidig har jeg Windows 2 i 1-brett, og det er en helt annen sak. Det kommer jeg til å fortsette med. Jeg erstattet Android-brettet på veggen nylig med et 8.9" Windows 10 brett, men det blir rett og slett for lite. Derfor er det det største Fire-brettet jeg ser på, og der er ikke prisfordelen så stor som på de mindre Fire-brettene. Men at folk vurderer Fire-brettene til f.eks. barnebrett skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar

Det finnes noen store brett, i alle fall. 

Eksempel: "TREKSTOR SurfTab Theatre 13.3", 2 432,- pluss shipping. 

Skal man ha et brand name, finnes det en Acer Switch 3 med Windows 10 S + oppgradering til Pro for 3 990,- 

Men til sammenligning fikk jeg mine små Click Mini med Windows 8, nå oppgradert til Windows 10, på flyttesalg til 599,- tror jeg det var. Små er mye billigere enn store. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...