Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feilmelding Opel Signum

Mc Ivers

Anbefalte innlegg

Hei. 

I fjor var jeg med familien på ferie i Danmark, og vi var og en tur i Tyskland. Ved retur derifra(Flensburg) under kjøring i ca 140 km/t mistet motoren plutselig alt  av kraft. Fikk bilen inn på en bensinstasjon, og tenkte etter hektisk google virksomhet at det var turboen som hadde tatt kvelden, men det var ingen form for lekkasje hverken olje eller noenting fra motoren, alle slanger var intakte m.m

Vi ringte så til redning, som fikk bilen til nærmeste verksted, men siden det var en Søndag, var det jo ikke åpent, på dette verkstdet. Men siden  det hadde gått en stund, siden dette skjedde, tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte bilen, og se om det var noen forandring. 

Bilen gikk da helt normalt, dro som et uvær, og turbo fungerte som normalt.

Noen kloke hoder som vet hva dette kan være ??

Nå i ettertid, kommer det opp ei lampe som ser ut som en bil med en skiftenøkkel gjennom som blir stående i lengere perioder, for så å forsvinne igjen. 

Er dette noe jeg må et Opel verksted til å se på, eller kan jeg bare kjøre med det. Bilen oppfører seg helt normalt, når dette lyset kommer på, drar fortsatt normalt og sånt, og merker ingenting galt egentlig, men noe må det jo være.

Som dere skjønner er jeg ganske talentløs med bil,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skiftenøkkelen du ser kommer trolig når bilen går i nødmodus. Da mister du mye effekt, og bilen er bare delvis mulig å kjøre. Det trenger ikke være noe alvorlig, men det kan være noe alvorlig. Få bilen inn til et Opelverksted, de har normalt større forutsetninger for å finne faktisk feil. Går bilen i nødmodus mens du nå kjører videre til et verksted, så kjør inn til siden, slå av motor, vent et minutt, start igjen. Eventuelt kan man ta av en batteripol, vente noen minutter opp til en time, koble den på igjen og kjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...