AnonymDiskusjon Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Fått påvist herpes simplex 2 forrige uke, og dette utbruddet var så mildt så jeg ble veldig overrasket. Er en jeg har gått på skole med i 3 år som jeg har vært venn med hele tiden, men nå har det utviklet til seg noe mer og vi har begynt å date litt. Nå er det tydelig at sex snart skjer, og lurer på hvordan jeg skal ta det opp. En ting er at det ikke er meldepliktig fordi det er så vanlig, en annen ting er moralsk sett så bryr jeg meg om personen og vil ikke at h*n skal bli smittet. MEN jeg har på følelsen at denne personen bryr seg veldig om kjønnssykdommer, og ikke bare at jeg kan bli avvist - men har noia for at personen forteller alle vennene sine om det, som jeg tror kan skje... En ting jeg har vurdert er å ta opp at jeg tidligere har hatt kjønnsvorter (HPV) fordi det også er et virus som ikke forlater kroppen, og si at jeg ville bare informere om det og at det kan potensiellt smitte, og kan komme tilbake i senere tid. Hvis personen reagerer veldig negativt og avviser meg - så er det på en måte greit fordi det er greit at personen tror jeg har kjønnsvorter. Og hvis personen sier at det er helt okei, så tar jeg opp at det egt er herpes det er snakk om? Hva hadde du gjort? HELT ærlig? Anonymous poster hash: 270df...8b5 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Hvis du vet at du har potensialet for å smitte en potensiell partner med en sykdom så informerer du om det og lar den potensielt skadelidende part få ta sitt valg. Du tar ikke valget for den andre personen pga ditt eget ego. 3 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 (endret) For det første er dette en test for deg selv: Vil du være ærlig og opplyse om smittefare? Du kommer til å overføre minst én kjønnssykdom, og det er råttent av deg å intensjonelt påføre andre denne belastningen. Særlig tatt i betraktning at du ikke vil at andre skal vite dette om deg selv. HPV er også et virus som potensielt kan gi menn strupekreft... Bare menn, på grunn av eksponeringsraten og tiden det tar å utvikle naturlig antistoff... (og derfor prates det lite om). For det andre er dette en test for din partner: Dersom reaksjonen er å spre rykter om deg, hvorfor i helsike vil du ha noe med dette mennesket å gjøre? Og i og med at du allerede tror dette vil bli utfallet... må jeg gjenta spørsmålet? Sikt høyere. Endret 7. februar 2018 av Løgn 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå