Gå til innhold

Snart få meg grå elghund.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elghunden har ekstremt innstinkt på å jage, så det blir temmelig umulig vil jeg tro.. Viktigste er å trene på innkalling fra dag en, men tror aldri du klarer å overvinne innstinktetene den har til å jage noe når den først for teften av noe..

 

Hadde Elghund tispe for en god del år siden, og den la på sprang etter hvert rådyr og hjort den så om den klarte å snike seg ut døra.. og borte var hun i timesvis.. Kom som regel tilbake da :)

 

Var greit nok ikke den mest dresserte hunden.. men men :p

Lenke til kommentar

Elghunden har ekstremt innstinkt på å jage, så det blir temmelig umulig vil jeg tro.. Viktigste er å trene på innkalling fra dag en, men tror aldri du klarer å overvinne innstinktetene den har til å jage noe når den først for teften av noe..

 

Hadde Elghund tispe for en god del år siden, og den la på sprang etter hvert rådyr og hjort den så om den klarte å snike seg ut døra.. og borte var hun i timesvis.. Kom som regel tilbake da :)

 

Var greit nok ikke den mest dresserte hunden.. men men :p

Her har du nok misforstått spørsmålet til ts...

 

----------

Skal du bruke hunden som løshund så kjøp etter foreldre som fungerer som løshund. Det er en sjangse å ta og man legger veldig mye trening inn i en jakthund. 

Lenke til kommentar

 

Elghunden har ekstremt innstinkt på å jage, så det blir temmelig umulig vil jeg tro.. Viktigste er å trene på innkalling fra dag en, men tror aldri du klarer å overvinne innstinktetene den har til å jage noe når den først for teften av noe..

 

Hadde Elghund tispe for en god del år siden, og den la på sprang etter hvert rådyr og hjort den så om den klarte å snike seg ut døra.. og borte var hun i timesvis.. Kom som regel tilbake da :)

 

Var greit nok ikke den mest dresserte hunden.. men men :p

Her har du nok misforstått spørsmålet til ts...

 

----------

Skal du bruke hunden som løshund så kjøp etter foreldre som fungerer som løshund. Det er en sjangse å ta og man legger veldig mye trening inn i en jakthund. 

 

Ja :blush:

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...