Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått et nytt abonnement, Telenor Plus, hvor jeg i 12 måneder ikke betaler for teleskritt.

Fra før av har jeg modem (ADSL er ikke tilgjengelig der jeg bor).

Inn til huset vårt har vi 2 stk telefon linjer. Den ene er koblet til hus telefonen. På den andre bruker jeg modemet...

Med det nye abonnementet har jeg lyst til å konvertere til ISDN, slik at jeg i allefall får noe bedre båndbredde.

Og jeg lurte derfor på om det var noe spesielt jeg trengte i den forbindelse, eller trenger jeg kun å bytte ut modemet med et ISDN kort? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En venn av meg gjorde en jobb for en dataforetning, som betaling fikk han et Telenor Plus abonnement med 1 års gratis online tid. Siden han får adsl i januar fikk jeg kjøpt abonnementet billig av ham...

Svar på spørsmål i innledende innlegg mottas med takk

Endret av Galandrik
Lenke til kommentar

hvis du har ei analog linje + 1 isdn-linje burde det la seg gjøre å ha tlf. på den analoge linja og enkel/dbl. isdn på den andre... såfremst du har et tlf.nr. på den analoge linja og 2 nr. på den andre..

av utstyr trenger du uansett bare et isdn-kort eller et ta(terminal adapter) (+kabling selvsagt)

Lenke til kommentar

Jeg tror begge linjene er analoge (hvordan ser man det, forresten?) Pc'ene står i tredje etarsje og linjene inn i huset er i første. Jeg har derfor en kabel strekt opp til en boks med 2 utganger (liknende skjøteledning for strøm), som nå er koblet til mine 2 modemer.

Hvilke innkjøp må jeg gjøre i tillegg til et isdn kort?

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt en ISDN boks?

Og tlf ledningene dine er av kobber, men du har analoge signaler over tlf lednignene ved 56K modem, ISDN sender digitalt.

Og som overnevnte sier, sjekk først om du har gratis tellerskritt,... og hvor mye kjøpte du det abbonementet for? Om jeg kan spørre...

Og sist men ikke minst, hvis du har ISDN boks, må du ha et ISDN kort i pc.

Lenke til kommentar
En venn av meg gjorde en jobb for en dataforetning, som betaling fikk han et Telenor Plus abonnement med 1 års gratis online tid.

Jeg kan med nesten 99% sikkerhet si at dette bare gjelder gratis abbonements-avgift. Har du noen som helst peiling hvor mye et slikt abbonement kan være verdt hvis det hadde vært slik du forklarer det? Jeg har jobbet for en Telenor-forhandler i flere år, og har aldri vært borti noe lignende, så dette er nok en liten misforståelse en plass.

On topic, for å få isdn må du bestille dette hos telenor. De må da oppgradere linjen som er der fra før, noe som koster 1000-1500,-. Den korrekte prisen kan du finne på www.telenor.no. Deretter må du ha et isdn-kort i maskinen, 2-300,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...